תמונה ראשית

חיים בטייטל

$(function(){setImageBanner('e7303e64-ae43-43f3-baa9-8044e14dd19c','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42889,'Image','');})

זה נהיה כלכך קל להגדיל את עצמנו כאילו הוספנו 1.90 שקל במקדונלדס עבור טייטל נוסף. אבל מה התוצאות אומרות בסוף?

אומרים ש"איך שתציג את עצמך ככה יתייחסו אלייך". זה מסביר הרבה על עוד ועוד "טייטלים" חדשים בשוק העבודה שצצים לאחרונה כמו פטריות אחרי הגשם ושרק עכשיו פתאום שמתי לב אליהם. מזכירות הפכו היום ל'למנהלת אדמיניסטרטיבית', לכבאים שינו את השם ל'לוחמי האש', קוסמים הפכו ל'אמני חושים' והשבוע גיליתי על עוד טייטל חדש שנולד –"טכנאית ציפורניים".

שניה הדר

כשחיפשתי מישהי שתוכל לקבל אותי מהרגע להרגע לציפורניים הפנו אותי אליה, לטכנאית הציפורניים.
לא אשקר, בגלל השם הייתי חייבת ללכת אליה, להבין על מה הדיבור.. בכל זאת "טכנאית ציפורניים" זה כנראה יותר ממניקוריסטית. את לא סתם עושה ג'ל, את כנראה גם לוקחת מדידות, בודקת את שטח הציפורן מכל זווית, נעזרת במד זווית עם הבועת מים באמצע ואת גם צריכה לדעת לבקר פיגומים... אז קבענו פגישת עבודה אצלה ב"משרד" והלכתי לקבל חוות דעת מקצועית.


באמת במהלך השיחה שלנו תוך כדי שהיא משייפת את המבנה הניזוק שלי להלן הציפורניים שלי וזורקת לי תוך כדי משפטים כמו שרק טכנאים יכולים לזרוק תוך כדי בדיקת הנכס. "עבודה טובה עשו לך" או משהו כמו "הייתי מוסיפה עוד שכבה אבל זה בעלות נוספת.
מה שחשבתי באותו רגע היה - "ואו כמה ידע". ואז כשהיא פצעה לי את האצבע על משטח העינויים התחלפה בי המחשבה לשאלה "מי מאשר את הגדרות התפקידים בעולם הזה?" האם כל אחד יכול לקום בבוקר ופשוט להדביק לעצמו כותרת מעל הראש? מישהו חותם על זה? ובעצם אם חושבים על זה.. מי מאיתנו לא מזייף קצת?

יצאתי ממנה עם פצעי מלחמה
וחשבתי שאם היא יכולה לזייף טייטל, אני יכולה לזייף תחושה. ולכן כשהיא שאלה אותי "אהבת את העבודה שלי?" לא יכולתי להגיד לה את האמת, הייתי חייבת לזייף לה. אז כמו זיפנית טובה שלפתי מהכיס את מה שהיא רוצה לשמוע "בטח! תודה" והעברתי לה 250 שקל של חארטה.

שניה הדר
זיופים יש בכל מקום. מזייפים תיקים, מזייפים שעונים, אנחנו מזייפים את צבע השיער שלנו וגם קצת אם נודה על האמת את קורות החיים שלנו. כי זה לא סתם שהיית בצבא, את גם איכשהו קיבלת את עיטור העוז מהרמטכ"ל בכבודו ובעצמו בטקס יום העצמאות. וזה לא שאת סתם טכנאית ציפורנים אלא יש לך גם בית ספר להכשרת המקצוע עבור עשרות תלמידות ותלמידים. אולי אנחנו לקחנו יותר מידי רחוק את הקלישאה " Fake it till you make it " ?

האם להתנהג כאילו אתה שמח יעשה אותך שמח? האם להתנהג כאדם מלא בביטחון יהפוך אותך באמת לאדם עם ביטחון? האם להדביק לעצמך טייטל מצליח יהפוך אותך לאדם מצליח? אז מחקרים מראים שזה אכן משפיע על התחושה הפנימית שלנו, אבל האם זה גם משפיע על הביצועים שלנו?
יש משהו שמדאיג אותנו היום בעולם המודרני. שאם לא ננפח ונעצים את הטייטל שלנו אנחנו עלולים להפסיד בתחרות הסמויה של מי יותר טוב בתחום שלו.. אולי כל מה שהעולם המודרני היום מחפש זה בעצם רק עולם וורוד ונוצץ ועם קיצורי דרך ונגמר בו המקום לפשטות, לעבודה קשה ולאוטנטיות?
כל אחד בוחר את הדרך שלו. יש כאלה שילכו וילמדו ויעבדו קשה עבור הטייטל שלהם, ויש כאלה שבפשטות, בחריצות ועם הרבה ניסיויות היה.. במיוחד עם לקוחות לא מרוצות יגיעו בסוף לטייטל המיוחל שלהם. אבל בשני המקרים העבודה היא קשה. קשה אבל משתלמת.

אז במקוף להפציץ קודם בטייטל, בואו נפציץ בתוצאות...

ממני אליכם,
שניה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה