המשטרה עצרה רכבים משופרים ונהגים משתוללים המיצרים בהלה בקרב הציבור



במהלך הפעילות המשטרתית, נבדקו עשרות כלי רכב על ידי השוטרים ברחבי דרום העיר ונרשמו 22 דו"חות תנועה. 18 מתוכם, בגין אי תקינות כלי הרכב או שינוי שנעשה במערכותיו

ביום שישי בשעות אחה"צ, נערכה פעילות אכיפה מוגברת בירושלים, שבה נטלו חלק כוחות משטרה רבים בהם: שוטרי תחנת מוריה, שוטרי ובלשי התנועה של מחוז ירושלים, יחידת האופנועים ובוחני התנועה, תוך סיוע ושימוש באמצעי אכיפה שונים. פעילות זאת, הנה כחלק ממאבק בכלי רכב משתוללים ומרעישים, המטרידים את ציבור התושבים ומסכנים לא אחת את משתמשי הדרך, בדגש לאזור דרום העיר ירושלים.

צילום: דוברות המשטרה

במהלך הפעילות המשטרתית, נבדקו עשרות כלי רכב על ידי השוטרים ברחבי דרום העיר ונרשמו 22 דו"חות תנועה. 18 מתוכם, בגין אי תקינות כלי הרכב או שינוי שנעשה במערכותיו.
רוב כלי רכב אלו, נאסרו לשימוש על ידי בוחן תנועה מוסמך ו-3 כלי רכב נגררו מהמקום בשל חומרת הליקויים או עבירת התעבורה המיוחסת להם.

לצד זאת, נפתח הליך חקירתי כנגד 3 נהגים שרכבם עבר שינוי שלא כחוק וקולות ירי בוקעים ממערכת הפליטה (אגזוז) של הרכב, וכנגד נהג נוסף שסירב לבדיקת אלכוהול לאחר שהתעורר חשד לגביו בנושא, ובסיום חקירתו רישיון נהיגתו נפסל למשך 30 ימים.

בתוך כך, בסוף השבוע (שישי) הוגשה ע״י יחידת התביעות המשטרתית במחוז ירושלים כתב אישום, נגד נאשם (22) תושב מזרח ירושלים, שהתקין ברכבו אגזוז לחץ וביצע שיפורים במבנה הרכב כך שלחיצה על דוושת ההאצה גרמה לרעש מחריד של מכונת יריה באזור שכונת גילה. מדובר בתופעה פסולה שהתגברה מאז תחילת המלחמה, ושמטרידה את התושבים בביתם. בעקבות רעשים אלו התקבלו דיווחים רבים על שמיעת קולות ירי במוקד 100 של משטרת ירושלים.

קולו

קצין אגף התנועה במחוז ירושלים, סנ"צ אליהו לוי, ציין לאחר הפעילות שהתקיימה: ״אנו רואים בחומרה את מעשיהם הפסולים של אותם הנהגים שמהווים מטרד ציבורי ופוגעים בשלוותם של תושבי העיר ירושלים. קולות ירי הבוקעים מרכביהם, גורמים לבהלה מיותרת בימים מתוחים אלו. מדובר בעבירת תעבורה של שינוי מערכות הרכב, בין אם בהתקנת תוספות שלא על פי חוק או באישור רשות מוסמכת ובין אם בשל תחזוקה לקויה של מערכות הרכב. בשל הישנות המקרים בתקופה זאת ותלונות תושבים שהתקבלו, ערכנו פעילות רחבה בסוף השבוע האחרון בהובלת יחידת התנועה המרכזית בירושלים בשיתוף תחנת מוריה ויחידות נוספות במטרה לאתר את אותם כלי רכב, לבצע בדיקה מקצועית על ידי בוחני המשטרה ולבצע אכיפה נחושה נגד אותם נהגים. אכיפה זו המבוצעת על ידנו בכל ימי השנה הוגברה, ותמשיך להתקיים ככל שיידרש על מנת למגר את התופעה הפסולה״, נמסר מהמשטרה. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה