יוסי הרשקוביץ, מנהל בית ספר פלך בנים בירושלים נפל בעזה



יוסי הרשקוביץ', רס"ם במילואים, בן 44, אב לחמישה, לוחם בגדוד 697, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמ"ח איבריו"

צילום: באדיבות המשפחה

רס"ם במיל' יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ, בן 44, מגבעות, לוחם בגדוד 697 בחטיבה 551 נפל בקרב בצפון רצועת עזה.

הרשקוביץ ז"ל שניהל את תיכון אורט פלך בנים בירושלים, התגורר ביישוב גבעות. הותיר אחריו אישה וחמישה ילדים. בילדותו למד בבית הספר אחינועם בעיר העתיקה בירושלים ולאחר מכן בישיבת התיכונית חורב ובישיבת ההסדר במעלה אדומים.

והרשקוביץ שגוייס למילואים עם פרוץ המלחמה, שלח סרטון לתלמידיו מתיכון פלך בסוף השבוע הראשון בו אמר: "תלמידים יקרים וצוות יקר, רוצה להגיד שאני מתגעגע לכולכם ומקווה לראות אתכם בקרוב. אנחנו נמצאים אחרי שבוע בו התהפכו לנו החיים. השבת אנחנו הולכים לקרוא את פרשת בראשית – התחלה חדשה, מההתחלה. הקב"ה בורא את העולם ורואה בו כי טוב. על דבר אחד הרב זקס אומר, הוא לא אומר עליו 'כי טוב' – על האדם. כי האדם יכול לבחור באיזה צד הוא – האם הוא 'כי טוב' או האם הוא בוחר ברע. ואנחנו כרגע מצויים במציאות בה אנחנו בחרנו כי טוב, ויש סוג אדם, תת אדם שבחר ברע. המצב הוא לא פשוט אבל האור והחושך, שגם אותם הקב"ה בורא, ומעט אור ידחה המון מהחושך, והטוב ינצח".  

"ולסיום אני רוצה לבקש בקשה אישית מכל אחד פה: לא להגיד לשון הרע על עם ישראל. שום דבר. אל תגידו מילה רעה. כלום! לא לחזור על מה שהיה לפני. אין שמאלני, אין ימני, אין חרדי. יש יהודים. החמאסניקים הנאצים לא עניין אותם במה בחרת ומה אתה חושב…זה חשבון הנפש שצריך כל הזמן לשים בראש שלנו. לא להגיד לשון הרע. להתגבר בזה. כשמישהו מצית איזה שיחה בעניין להשתיק אותו. כולם משתיקים אותו. תראו שאנחנו בוחרים בטוב – תבחרו בטוב, תעשו צדקה ותתפללו. התפילות שלנו לא חוזרות ריקם. הדמעות של האנשים המסכנים שלנו לא יחזרו ריקם. תיהיו חזקים. נתראה בקרוב בעזרת ה'. אחרי נצחון גדול וישועה גדולה. אוהב מאוד את כולם ומתגעגע".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: יחד עם כל עם ישראל ותושבי ירושלים גם אני קיבלתי בכאב גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של מנהל בית הספר אורט פלך (בנים) יוסי הרשקוביץ ז"ל. כולנו משתתפים בצערה המשפחה על האובדן הכבד ומחבקים אותה ברגעים אלה.

יוסי בן ירושלים, יליד הרובע היהודי, גדל והתחנך על ברכיה של העיר. יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמח איבריו שחינך במקצועיות ודבקות מאות מילדי העיר, תלמידי בית הספר אורט פלך. יהי זכרו ברוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה