כ-180 מקומות חנייה על פני 6 דונם: נחנך חניון הפטריארכיה הארמנית החדש בעיר העתיקה בירושלים

$(function(){setImageBanner('186fe939-620d-4241-bab7-b8da831278ff','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

החניון, הבנוי על שטח של כ-6 דונם, מכיל כ-180 מקומות חנייה והוא נבנה במטרה לתת פתרון למצוקת החנייה הקיימת באזור העיר העתיקה ולטובת תושבי העיר ומבקריה

חניון חדש בירושלים:  פרויקט חניון הפטריארכיה החדש הוקם ביוזמתם ובקידומם של עיריית ירושלים, משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י) ונוהל ובוצע ע"י חברת מוריה. טקס הפתיחה נערך אתמול (שני) במעמד ראש העיר ירושלים, משה ליאון, השר לירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, שרת התיירות אורית פרקש הכהן, הפטריארך הארמני של ירושלים נורהאן מנוגיאן, מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת מוריה גלעד בר-אדון, מנכ"ל הרשות לפיתוח ירושלים אייל חיימובסקי ומכובדים נוספים.

חניון הפטריארכיה הארמנית החדש. צילום: גלעד ארצי

יצוין כי לצורך הקמת החניון פונתה מהשטח כמות אדירה של למעלה מ-25,000 קוב פסולת, שהצטברה במשך עשרות שנים. בשל הרצון לשמור על שיגרת החיים של תושבי העיר העתיקה ובאי המקום במהלך ביצוע העבודות, ועל מנת למנוע הכבדה על התנועה במקום, בוצע פינוי הפסולת בשיטות מתקדמות ויצירתיות, שכללו בין היתר פינוי חלק מהפסולת באמצעות מסוע מיוחד ומערך ייעודי שנבנה מעל החומות והעברתה משם באמצעות משאיות למטמנות העפר. 

לצד הקמת החניון, הושלם לאחרונה שדרוג מקיף ברחוב הפטריארכיה הארמנית, המהווה עורק תיירותי מרכזי לאתרים ההיסטוריים של ירושלים. במסגרת השדרוג, אשר בוצע על ידי חברת מוריה, התקיימו בין היתר עבודות בטיחות ונגישות, ריצוף מדרכות, התקנת תאורה חדשה וכן שדרוג והסדרת התשתיות לרווחת תושבי העיר העתיקה והמבקרים.  

חניון הפטריארכיה הארמנית החדש. צילום: גלעד ארצי

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ: "החניון החדש בעיר העתיקה הוא חלק מבשורה גדולה שהבאנו אל ירושלים בחודשים האחרונים. חודשי הסגר נוצלו לפיתוח, שיפוץ וקידום של העיר העתיקה בירושלים. מקומות שהוזנחו שנים, כמו השטח עליו עומד החניון, עברו שינוי משמעותי ומוכנים אל הציבור הרחב. אני נרגש לראות את החניון נפתח ובטוח כי יתמלא במהרה באלפי המבקרים שיגיעו להנות מהאיזור. זוהי הזדמנות לקרוא לכל עם ישראל להגיע ולהנות משלל האירועים, האתרים והאטרקציות, ירושלים מחכה לכם".

שרת התיירות, אורית פרקש הכהן: "העיר העתיקה היא אבן שואבת לתיירים מכל העולם, ומצוקת החניה והתחבורה ידועה לכולם. אני שמחה ששמשרד התיירות שותף למיזמים תשתיים שמקלים גם על תושבי המקום, וגם על מיליוני האנשים המבקרים בו מדי שנה. מעבר לחניון החדש, פינוי האתר מפסולת חשף גם פסיפס עתיק ומרהיב, שיהיה עכשיו נגיש לציבור. כבר בחודש הבא השמיים נפתחים לתיירים מחוסנים, ואני בטוחה שהקבוצות שיגיעו לסייר בעיר העתיקה ולהחיות מחדש את השווקים והאתרים שלה, יהנו מפרוייקט חשוב זה".

חניון הפטריארכיה הארמנית החדש. צילום: גלעד ארצי

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הקמת חניון הפטריארכיה ייתן מענה למצוקת החנייה הקיימת באזור הרובע היהודי ובעיר העתיקה, לטובת תושבי העיר והתיירים המבקרים בה. הקמתו היא חלק ממהפכת התשתיות, אשר עוברת על ירושלים בשנים האחרונות - בכל חלקיה, מזרח ומערב. נמשיך לפעול לקידום ושדרוג התשתיות בעיר בכלל ובעיר העתיקה ובאזורי התיירות בפרט, למען תושבי העיר והמבקרים בה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה