למרות התנגדויות: הוועדה המחוזית אישרה לבנות במצפה נפתוח



לאחר דיון ממושך החליטה הוועדה המחוזית לאפשר בנייה בחלק מהשטח הסמוך לשכונת רמות. בהתאם למתווה שנבחר בידי הוועדה, לפיו שטח הבינוי בהיקף המצומצם יהיה צמוד לשכונת רמות, וחלק משמעותי של האזור יהיה יער פתוח

עמק הארזים ירושלים במצפה מפתוח צילום: פלאש 90

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים קבעה אמש (ב') לאפשר בנייה באזור "מצפה נפתח" בחלק הסמוך לשכונת רמות בירושלים. הבנייה לטובת "קרקע משלימה" לפרויקטים של התחדשות עירונית בתוך בעיר. התוכנית האלטרנטיבית של פיתוח היער נדחתה ברוב של 7 נגד 3. 

מצפה נפתוח הממוקם בין כביש מספר 1 לבין כביש מספר 9 ובצמוד לעמק הארזים.
 כיום, מצפה נפתוח הינו שטח פתוח, בעל רגישות סביבתית גבוהה. כזכור, התוכנית עוררה התנגדויות רבות מצד תושבי שכונת רמות, בשל חשש לפגיעה שטחים הירוקים ובבעלי החיים בסביבה, ובהם עדר צבאים, וקק"ל שאף הגישה עתירה לבית המשפט בעניין. 

אולם, למרות ההכרה בחשיבות הנופית והאקולוגית של האזור, תוכנית המתאר המחוזית של מחוז ירושלים  ייעדה שטח זה כאחד מעתודות הקרקע הנדרשות להמשך פיתוח העיר. 

מהוועדה המחוזית נמסר כי בהתאם למתווה שנבחר בידי הוועדה, יישמר חלק משמעותי של האזור כשטח יער פתוח ובלתי מופר וזאת לשם הגנה על המערכות האקולוגיות והטבעיות שבו. בשטח בו אינם מצויים ערכי טבע ייחודים יותר פיתוח עירוני ואינטנסיבי המהווה חלק המשכי מן המרקם הבנוי של שכונת רמות. בנוסף, ציינה הוועדה כי בשל המחסור המשמעותי ביחידות דיור בירושלים, ראוי שהשטחים שכן יבנו במצפה נפתוח ישמשו כעתודה התומכת בהתחדשות העירונית בתוך העיר ירושלים, בין היתר באמצעות הקצאת "קרקע משלימה" שתאפשר תוספת של אלפי יחידות דיור באמצעות התחדשות עירונית בעיר. כמו כן הוועדה קבעה כי בכל מקרה אופי הבינוי בשטח ייקבע רק לאחר תסקיר השפעה על הסביבה שייערך בשטח.

מהחברה להגנת הטבע נמסר: "החברה סבורה כי אין לאשר שום תכניות בנייה בשטח והיא תמשיך ותפעל בכלים העומדים לרשותה, לטובת שמירה והגנה על האזור".

נעמי צור, יו"ר שדולת ירושלים בת קיימא: "ארגוני שדולת ירושלים בת-קיימא תומכים בקידום יער קהילתי נגיש לציבור רמות ולכל תושבי העיר, על השטח הפתוח הטבעי המשמעותי הסמוך לאזור גן הקיפוד בשכונת רמות. הארגונים תומכים בעמדת המנהל הקהילתי ועמותת רמות למען הסביבה, חברים בשדולה, שמגנים על השטח הערכי שנים רבות. ראש העירייה הבטיח לקיים ולממש את החלטת העירייה מהקדנציה הקודמת, ואנחנו נמשיך לפעול במלוא המרץ לקיום ההבטחה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה