מיזם "מהפח ירוק" בשכונות ירושלים תופס תאוצה

$(function(){setImageBanner('aabe543b-2632-4484-8c65-3da272c85b4a','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

עיריית ירושלים ממשיכה לבנות עמדות קומפוסט ברחבי העיר

מיזם "מהפח ירוק" הוא מודל ראשון מסוגו, המעודד תושבים בעיר להפריד שאריות מזון (אשפה רטובה) ליצירת קומפוסט (דְּשֹׁנֶת), בבנייני מגורים מרובי דיירים, בבתים פרטיים בארגונים ובבתי ספר.

בונים קומפוסטר קהילתי בנחלאות. צילום: דוברות העירייה

פרוייקט "מהפח ירוק" החל את דרכו בשנת 2009 כיוזמה התנדבותית של מספר תושבים בשכונת בית הכרם. זמן קצר אחרי תחילת הפרויקט הבינו כי מדובר בתופעה החוצה גילאים, מגדרים ומגזרים אשר מהווה מענה לצורך אמיתי של אוכלוסיות רבות בעיר. הרעיון להפריד בבית את שאריות המזון ולהפכם לדשן משובח עבר מפה לאוזן בקרב הקהילה ועשרות משפחות בחרו להצטרף.

עיריית ירושלים זיהתה את היוזמה המקומית שצמחה מהתושבים כמודל של פעילות קהילתית-סביבתית שניתן לשכפל בקרב כל שכונות העיר. המיזם פעל בשיתוף פעולה עם מינהל קהילתי "גינות העיר". כדי לשמור על העמדות נקיות ושימושיות מבצעת העירייה תהליך של סגירת העמדות הלא שימושיות ופתיחת עמדות חדשות בשיתוף פעולה עם תושבי השכונה- כצורך שמגיע מתוך השכונה.

"מהפח ירוק" מבקש ליצור שינוי תודעתי-חברתי באורחות החיים ומדגים הלכה למעשה, כיצד לקיחת אחריות קהילתית במרחב העירוני, בשיתוף פעולה עם הרשות המקומית, הופכת לסיפור הצלחה של קיימות. יחד עם התושבים נבנו עד כה כ-60 עמדות קומפוסט בשכונות שמשמשות את תושבי השכונה. ורבים עוד צפויים להיבנות בעתיד.

צילום: דוברות עיריית ירושלים

המיזם נולד משיתוף פעולה בין אגף תברואה, מחלקת הקיימות, המשרד להגנת הסביבה והמינהלים הקהילתיים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "עוד יוזמה ברוכה שהגיעה מהשטח. הפרויקט השיתופי המופלא הזה מוציא מהכוח אל הפועל את הרצון של האזרחים לסביבה ירוקה יותר, נקיה יותר, אסטטית ומקיימת. עיריית ירושלים תמשיך להשקיע בתחום הסביבתי ולעודד את התושבים לגלות יוזמות מבורכות שכאלה ולתמוך בהן".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה