עמותת אור ירוק: בירושלים נפגעו בעשור האחרון למעלה מ-700 ילדים הולכי רגל

$(function(){setImageBanner('0889e252-09df-4739-a52c-53b4049d8570','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

בירושלים נפגעו 753 ילדים (0-14) הולכי רגל בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות (2011-2020), 16 ילדים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר 59 ילדים כהולכי רגל, מהם שלושה נהרגו

צילום: עמותת אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בשנת 2020 נפגעו 454 ילדים (0-14) כהולכי רגל בתחום העירוני. מבין הילדים שנפגעו בעת שצעדו בדרכי העיר או הישוב, 14 ילדים נהרגו. בנוסף עולה מהנתונים כי בשנה הקודמת 80 ילדים נפצעו באורח קשה כהולכי רגל בתחום העירוני. העיר בה נפגעו הכי הרבה ילדים שהיו הולכי רגל בשנת 2020 היא ירושלים (59 נפגעים) ואחריה בני ברק (48 נפגעים) ותל אביב (19 נפגעים) בפער משמעותי.

בעשור האחרון (2011-2020) נפגעו בתחום העירוני למעלה מ-6,300 ילדים הולכי רגל בתאונות זאת מתוך 6,525 שנפגעו בכלל הכבישים (גם הבינעירוניים), בתחום העירוני נהרגו בעשור האחרון 136 ילדים ו-1,298 נפצעו באורח קשה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן להיות הולך רגל במדינת ישראל, במיוחד לילדים שאינם בעלי מודעות מספקת לסכנות ולהתנהגות כביש בטוחה. המדינה צריכה לקחת אחריות לביטחונם של הילדים, להפסיק להאשים אותם בפגיעות של עצמם ולהעלות לראש סדר העדיפויות את ההגנה עליהם. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים בשיתוף פעולה עם ראשי הרשויות חייבים לקדם התקנת פסי האטה בסביבת מוסדות החינוך, פארקים ומקומות בהם מבלים ילדים רבים. פס האטה הוא אמצעי פשוט וזול ליישום שמרסן את מהירות הנסיעה ועל ידי כך מפחית  באופן משמעותי את הסיכון לתאונות דרכים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה