תושבי מזרח ירושלים תקפו את בית החולים הדסה הר הצופים כ43 פעמים מתחילת השנה



ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת דנה היום בהתנכלויות כלפי בית החולים הדסה הר הצופים מצד תושבי שכונת עיסאוייה. ח"כ אלדד: אין ספק כי יש צורך להגן על בית החולים".

 בדיון חירום בוועדת הבריאות של הכנסת שיזם ח"כ אריה אלדד בעקבות התנכלויות חוזרות ונשנות כלפי בית החולים הדסה הר הצופים בעיר, עולה תמונה מדאיגה של ידויי אבנים, בקבוקי תבערה ואף הצתות מכוונות כלפי בית החולים, מצד תושבי הכפר עיסאוייה הסמוך לבית החולים.
מנהל בית החולים, פרופ' צבי שטרן, הציג את הנתונים לפיהם בשנת 2010 אירעו 83 מקרים בהם פגעו תושבים משכונת עיסאוויה בבית החולים. לטענתו, מאז תחילת השנה אירעו כבר 43 מקרים כאלה: "הם מיידים אבנים מגגות הבתים הסמוכים לגדר, אחות אחת נפגעה מאבן ורופאה אחרת התעלפה, אנשי הצוות הרפואי מפחדים לנסוע בלילה לבית החולים, ונרשמה גם ירידה חדשה במספר האנשים הפונים לקבל טיפול בבית החולים עקב ההתנכלויות". עוד מציין פרופ' שטרן, כי כ 40% מהמטופלים בבית החולים הם ערבים, ואף כעשרים מעובדי בית החולים הם תושבי עיסאוויה בעצמם". 

בדיון התברר כי מאבטחי בית החולים לובשים דרך קבע קסדות ואפודי מגן בחלקים גדולים מבית החולים, ואף נודע כי עמדת השמירה האחורית אינה מאויישת יותר - מחשש אמיתי לפגיעה בחיי אדם.
ח"כ עפו אגברייה (מסיעת חד"ש בכנסת), טען בתחילת הדיון כי לא הוכח שמדובר בערבים, אולם לאחר שמשתתפי הדיון הביאו הוכחות מוצקות בנושא, דחה אגברייה את הטענה כי ההתנכלויות בוצעות על רקע לאומני: "ישנה אלימות כללית כלפי רופאים ואחיות. אני לא שולל אפשרות שמתנחלים אן מסתערבים עשו זאת על מנת ליצור פרובוקציות". בתגובה לדבריו, אמר ח"כ אלדד כי "לא אסקימוסים הם שפגעו בבית החולים.. התנכלויות על רקע לאומני צריכות להיות מטופלות על ידי המשטרה, וזו חייבת להגביר את פעילותה באזור".
בהמשך דבריו,  ציין ח"כ אגברייה כי "המניע למעשים הוא תולדה של רגשות הקיפוח והכעס על ההזנחה בכפר מצד עיריית ירושלים ומדינת ישראל, אם כי הוא שולל את דרך האלימות כצורת הביטוי". ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו) הציעה לח"כ אגבריה כי יתנדב לשמש כמתווך בין בית החולים לתושבי עיסאוויה, על מנת לפתור את מקרי האלימות בדרך של הידברות, ואילו ח"כ רחל אדטו (קדימה) ציינה כי על משרד הבריאות "להיות אחראי על שלומם של עובדי ובאי בית החולים" וכי צריך למגן את בית החולים.
ח"כ אלדד סיכם את הדיון ואמר: "תושבי עיסאוויה נושכים את היד שמאכילה אותם. למרות שבית החולים מספק עבורם מקום עבודה, ועל אף העובדה שכמעט מחצית ממטופלי בית החולים הם אוכלוסייה ערבית - תושבי הכפר מנסים לשרוף אותו בתמורה". ח"כ אלדד פנה בקריאה למשרד לביטחון הפנים, ביחד עם משרד הבריאות ועיריית ירושלים, לפעול למען הגברת הביטחון של בית החולים ובמקביל לפתוח בהידברות עם תושבי עיסאוויה. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה