עיוורים ונכים לומדים להשתמש ברכבת הקלה



שר התחבורה ישראל כץ: "נסיעות הלימוד נועדו לאפשר לבעלי מוגבלויות להכיר טוב יותר את הרכבת הקלה וסביבתה ולהקנות להם הרגלי התנהגות זהירה ובטוחה"

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים עורך בימים אלה נסיעות לימוד והדרכות מיוחדות למאות עיוורים, נכים ואנשים עם מוגבלויות ברכבת הקלה בירושלים זאת, לקראת ההפעלה החלקית של הרכבת הקלה הצפויה ב- 19 באוגוסט.                                
במסגרת הנסיעות המיוחדות לומדים הנכים ובעלי המוגבלויות על הרכבת וסביבתה. בין השאר לומדים הנכים כיצד להשתמש בשילוט האלקטרוני ובמתקני הכרטוס שהוצבו לאורך הרציפים. בכל נסיעת לימוד משתתפים כמה עשרות עיוורים ואנשים עם מוגבלויות.  

                         
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ ציין כי נסיעות הלימוד נועדו לאפשר לבעלי מוגבלויות להכיר טוב יותר את הרכבת הקלה וסביבתה ולהקנות להם הרגלי התנהגות זהירה ובטוחה בסביבת הרכבת. "השינוי במערך התחבורה בירושלים משפיע בצורה משמעותית על ציבור הנכים והמוגבלים ולכן אנו מיחסים חשיבות מיוחדת להדרכות אלה " הוסיף כץ.  
                                
הנכים ובעלי מוגבלויות מיוחדות לומדים גם על הסימנים המיוחדים המציינים כניסה או יציאה מקרונות הרכבת, כיצד לחצות את הכביש בבטחה בין רציפי הרכבת וכן על פסי האזהרה שהותקנו בכביש, המתריעים מפני הליכה לעבר מסילת הרכבת. בנוסף לכך לומדים נוסעים עיוורים וכבדי ראיה על מיקומם של נקודות האחיזה ברכבת, לחצני פתיחה של הקרונות וכן על מיקומם שלטי מידע ויזואליים מיוחדים שהוצבו עבורם ועיגון נוסעים עם עגלות נכים.
                              
למעלה מ- 200 עיוורים ואנשים עם מוגבלויות עברו עד כה הדרכות אישיות ברכבת. במהלך החודש הקרוב יערוך משרד התחבורה עשרות נסיעות הדרכה נוספות עבור נכים ומוגבלים. ההדרכות מבוצעות על ידי אנשי צוות הנגישות של התחבורה הציבורית של משרד התחבורה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה