כיסאות מוסיקליים



ביום חמישי תיפתח שנת הלימודים ובקרית משה צפויה תרעומת גדולה בקרב הורים רבים

שנת הלימודים תצא לדרך ביום חמישי וכמדי שנה גם הפעם ישנם לא מעט בעיות ולא מעט הורים נתקלים בבעיות בירוקרטיה.

בשכונת קרית משה ישנם בעיות וכעס רב של הורים על הרשויות הממונות . הסיבה לכעס ולכאוס הצפוי היא טעות בשיבוץ גני הבנות בשכונה, שהייתה ניתנת לתיקון לפני כחודשיים, אך כעת מפאת חוסר הזמן, לא נותר הרבה לעשות ופיתרון אין וההורים ניצבים בפתח השנה החדשה ללא פיתרון הולם לילדיהם.

המצב בשכונה הוא כזה שבנות שנולדו בשנתון 2006, בנות 5 העולות לגן חובה, ימצאו עצמן עם בנות שנתון 2007 בנות ה-4. גן החובה הוא בעצם הכנה לכיתה א', לבנות בגילאי 5 ישנה מוטוריקה והקשבה שונה מלבנות הצעירות יותר.

לדברי ההורים לא יתכן שגננת האמורה להכין ילדים לבית הספר, תתעסק במקביל עם בעיות של הגילאים הצעירים יותר.

התוכנית המובנית לגן החובה, מחולקת לשעות פרונטאליות ופעילויות המתאימות לילדים העולים לכיתה א' בשנה הבאה.   המצב הקיים בקרית משה: 100 בנות בגילאי 3-4 המתחלקות בין שני גנים בהם קיימים 70 מקומות בלבד, מצב זה מותיר  30 בנות מחוץ לגן.  

79 בנות בגילאי גן חובה המתחלקות בין ארבעה גני חובה בהם קיימים 115 מקומות, מצב זה מותיר עודף של 35 מקומות. השיבוץ הנכון: שלושה גנים של גילאי 3-4 עם 95 מקומות, ושלושה גני חובה עם 90 מקומות.  

הודעות השיבוץ נשלחו באמצע יוני, כאשר הן צריכות להישלח במאי, ההורים לא נותרו אדישים וניסו לקבוע פגישה עם דבורה גבעתי, סגנית מנהל מנח"י לחינוך הקדם יסודי כבר בסוף יוני. הפגישה נקבעה  ב-17 ליולי, ועברו 5 דקות מתחילת הפגישה עד שגילו את טעות השיבוץ.

 ההורים הוסיפו כי דבורה הבינה את הבעיה מיד, אך טענה שמפאת חוסר הזמן, ותוכניותיה לנופש בחו"ל, היא לא תוכל לטפל בבעיה.

אלון לב, אבא לילדה בת 4, שעבר את מסכת הטעויות הזו בעבר עם שתי בנותיו הגדולות, החליט שהפעם הוא לא מוותר ופנה לשר החינוך: "כבר ב-26 ליוני התרענו לדבורה ורונית שיש בעיה כללית בשיבוץ, וצריך לבדוק במספרים ובנתונים מה הפתרון האפשרי. כבר אז אמרנו להן שבלתי אפשרי לפתור את הבעיה בצורה פרטנית, והחלפת כיסאות מוסיקליים בגנים לא תפתור את הבעיה. כשפנינו, דבורה ביקשה שנעבוד מול רונית יושיע, האחראית האזורית באגף גנים. במילא כך עשינו, אלא שרונית פשוט התעלמה מבקשתנו. דבורה דחתה את הפגישה שביקשנו עד ל- 17 ליולי, מספר ימים לפני שיצאה לחופש (טענה שניפגש לאחר שירד הלחץ מהקייטנות, ושאפשר לפתור את הבעיה מאוחר יותר).

שאלנו את דבורה בפגישה האם יש לעירייה בעיה/איסור מנהלתי להודיע על שינוי שיבוץ, והיא לא הגיבה (האם יש בעיה?). ממקום חופשתה ניסתה  להנחות את אנשיה לבדוק מולנו את העניין שוב, והם פשוט התעלמו מההנחיה. דבורה חזרה מהחופשה, לא פעלה בעניין, לא ייזמה פגישה שהבטיחה, סחבה עוד מספר ימים את הבדיקה, וכשבאנו אליה ללשכה ביוזמתנו חזרה על המנגינה שמאוחר מדי.

לדעתנו, דבורה וכן רונית, סובבו אותנו והטעו אותנו לאורך הדרך".ההורים החליטו לקחת את העניינים לידיים, ולנסות לעשות סדר בבלגן. הם פנו לדבורה בבקשה לקבל את רשימת הכתובות והטלפונים של ההורים, אך זו טענה כי אסור לה להוציא מידע מסוג זה החוצה. רק בהמשך התברר להורים, שישנו חוק חופש המידע המותיר להם לקבל את רשימת הטלפונים, אך העירייה בכל מקרה סירבה לכל פתרון של שיבוץ מחדש, שהוצע על ידי ההורים.

 תגובתה של דבורה גבעתי: "השיבוץ לגני הבנות בקריית משה אינו שונה משיבוץ ילדי הגנים בעיר כולה. גני הילדים בנויים על שיבוץ של שני שנתונים בגן אחד. הבנות הגדולות ילידות 2007 שובצו לגני חובה, הבנות הצעירות ילידות גם 2007 שובצו לגני קדם. צר לי מאוד על שההורים יצרו קבוצות לחץ וייצגו הורים אחרים שכלל לא פנו למנח"י בבקשה לשינוי השיבוץ. אני מתנצלת אם תגובת מי מעובדי המחלקה פגעה באחד ההורים ומאחלת לילדים שנת לימודים מוצלחת".  
 

תגובת העירייה: "שיבוץ ילדי הגנים בקריית משה נעשה על פי כל הכללים הנהוגים במערכת החינוך.במקרה זה שיבוץ גני הבנות בשכונה נעשה על פי שנתון הלידה. בכל גן שובצו בנות שני שנתונים. כך שבגני החובה ישנן גם ילדות בוגרות משנתון צעיר יותר ובגני קדם חובה של הצעירים שובצו גם ילדות בוגרות יותר משנתון גבוה יותר. שיבוץ שני שנתונים בגנים מאפשר לכל ילדה לשהות לפחות שנתיים באותה מסגרת מתוך שלוש שנות הלימוד בגן. "
 
צילום: פלאש 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה