צעדת המיליון: יותר מ - 460.000 מפגינים. ברחבי המדינה,יותר מ - 50,000 מפגינים בירושלים



המחאה החברתית של קיץ 2011 הגיעה הערב לשיאה. זו השבת השמינית שאנשים יוצאים להפגין ברחובות. נכון לשעה זו יותר מ 460,000 איש יצאו למחות ברחבי המדינה , כ-50,000 איש בבירה

בשעה זו מתקיימת עצרת ענק בירושלים. המפגינים יצאו לדרך מהמאהל בגן הסוס, דרך קינג ג'ורג' והגיעו למקום כינוס העצרת בכיכר פריז, סמוך לבית ראש הממשלה. בעצרת יופיעו הערב: הזמרים יזהר אשדות, ו-אמ.סי קרולינה, שלישיית "מה קשור" והשחקנית אורנה בנאי.  
 

בין הצועדים ניתן היה לראות גם את חבר המועצה וסגן ראש העיר פפה אללו. לjerusalemnet הוא מספר: "אני מקווה שמהיום נתחיל לראות שינוי בכל המדינה ובירושלים בפרט. אני מקווה שכל עניין דירות הרפאים יסתיים, ותתחיל בניה של דירות בר השגה".
 
 התאחדות הסטודנטים הארצית מפעילה הסעות מרחבי הארץ לשלוש העצרות המרכזיות, בהן גם העצרת בכיכר פריז בירושלים. נסיעה בהסעות עולה עשרה שקלים לנסיעה הלוך ושוב, וההסעות יצאו  בצאת השבת.
המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים על מנת לאבטח את באי העצרת ולשמור על הסדר.  
 
כמו כן הוחלט במשטרה לסגור לתנועה את כל הרחובות המובילים לכיכר פריז עד תום העצרת. 
גם במד"א הורגשה היערכות מיוחדת ובאזור כיכר פריז נפרשו אמבולנסים רבים, רכבי נט"ן, אופנועי מד"א וחפ"ק נייד.
 
במשך השבוע עסקו הירושלמים בהכנות אינטנסיביות לקראת ההפגנה, ולצורך כך הם עברו בכל השכונות בעיר ובמוקדי הבילוי, ותלו כרזות וחילקו פליירים. במסגרת ההכנות, התקיימה השבוע הפגנה למען קידום פרויקטים של דיור בר-השגה בהשתתפות כ-400 בני אדם. בנוסף, חלק מהפעילים גם פלשו למבנה נטוש במושבה הגרמנית ואחרים הפגינו מול ביתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, במבשרת ציון.     
 
 כמובן שנעשתה פעילות גם ברמה האינטרנטית והפייסבוק הוצף בקריאות להצטרף למפגינים במוצ"ש. מרטין וילר, מראשי המאבק בירושלים אמר לקראת העצרת הערב:" הצעקה החזקה של כולנו תוכיח שגם אחרי שיתקפלו האוהלים, הציבור לא יתפשר על פחות משינוי עמוק של השיטה החברתית כלכלית לטובת מעמד הביניים והאוכלוסיות    
 
 במקביל, עסקו מנהיגי המחאה בירושלים בגיבוש התוכנית ליום שאחרי ההפגנה, מחר הם צפויים לפרק את המאהל המרכזי בגן הסוס, שגם ככה הנוכחות בו הלכה והצטמצמה בשבועיים האחרונים. הירושלמים מגבשים קואליציה חוץ פרלמנטרית, שתורכב מארגונים ותנועות ולדבריהם, תפעל תחת דגלו של הסוציאל-דמוקרטיה ותקרא ל"החייאתה מחדש של מדינת הרווחה בישראל".    
 
מרטין וילר אחד ממארגני מחאת האוהלים בירושלים: "הצעקה החזקה של כולנו תוכיח שגם א חרי שיתקפלו האוהלים, הציבור לא יתפשר על פחות משינוי עמוק של השיטה החברתית כלכלית לטובת מעמד הביניים והאוכלוסיות המוחלשות".  

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה