"השתנו פניה של מדינה שלמה"



בעצרת הענק שנערכה אמש בירושלים, השתתפו על פי ההערכות כ-60 אלף איש

 אמש התקיימה עצרת ענק בירושלים, כאשר ההערכות השונות מדברות על מספר של כ - 60,000 איש אשר שהשתתפו במחאה בירושלים.
 

המפגינים יצאו לדרך מהמאהל בגן הסוס, דרך רחוב קינג ג'ורג' והגיעו למקום כינוס העצרת בכיכר פריז, סמוך לבית ראש הממשלה. התאחדות הסטודנטים, הפעילה אוטובוסים מרחבי הארץ לעצרות המחאה השונות וכעשרה מהם הגיעו מרחבי הנגב לעצרת בירושלים.בין השאר הגיעו אוטובוסים מב"ש, נתיבות, אופקים וירוחם.
 
המשטרה שנערכה בכוחות מתוגברים על מנת לאבטח את באי העצרת, סגרה את הרחובות המובילים לכיכר פריז לתנועת רכבים. בין הצועדים ניתן היה לראות גם את חבר המועצה וסגן ראש העיר פפה אללו לjerusalemnet  הוא מספר: "אני מקווה שמהיום נתחיל לראות שינוי בכל המדינה ובירושלים בפרט, אני מקווה שכל עניין דירות הרפאים יפסק, ותתחיל בניה של דירות ברות השגה".
 
על הבמה נאמו בין השאר, יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטה העברית איתי גוטלר, מודי בראון, העיתונאית הדתייה במבי שלג, השחקנית אורנה בנאי והופיעו האמנים יזהר אשדות, אמ. סי קרולינה ושלישיית מה קשור.
 
למראה כמות האנשים הגדולה שהגיעה להפגנה אמר יו"ר האגודה:"השתנו פניה של מדינה שלמה". יזהר אשדות חיזק את דבריו ושר את השיר "פרצופה של המדינה" של להקת תיסלם בה היה חבר. אשדות אמר כי הוא בא להפגנה כי המון אנשים נמצאים בחוץ וקורה משהו:" חששתי שדור העתיד לא יכיר את המושגים 'הפגנה' או 'מחאה', וכעת האנשים מאמנים את השרירים.לא חשוב מה בדיוק הסיבה, העיקר שזה קורה"
 
אורנה בנאי אמרה:" מצפים ממני להיות מצחיקה, אבל הערב אני לא יכולה להיות מצחיקה. לא מצחיק להיות אמא בישראל. לא מצחיק להיות אמא יחידה. לא מצחיק אותי שכדי לצאת לעבוד אישה צריכה לשלם יותר ממה שהיא מרוויחה. לא מצחיק אותי שאין אפשרות לשים לילדים קורת גג על הראש. לא מצחיק אותי שחייל שלנו נמק בשבי כבר חמש שנים".  את נאומה חתמה בנאי במשפט של הדמות המפורסמת שלה לימור: "העם נקעה רגלו".
 
לקראת ההפגנה אמש, עסקו הירושלמים כל השבוע בהכנות אינטנסיביות לקראת ההפגנה, ולצורך כך הם עברו בכל השכונות בעיר ובמוקדי הבילוי, ותלו כרזות וחילקו פליירים. במסגרת ההכנות, התקיימה השבוע הפגנה למען קידום פרויקטים של דיור בר-השגה בהשתתפות כ-400 בני אדם.
 
בנוסף, חלק מהפעילים גם פלשו למבנה נטוש במושבה הגרמנית ואחרים הפגינו מול ביתו של שר האוצר, יובל שטייניץ, במבשרת ציון.  
 
במקביל, עסקו מנהיגי המחאה בירושלים בגיבוש התוכנית ליום שאחרי ההפגנה. היום הם צפויים לפרק את המאהל המרכזי בגן הסוס, שהנוכחות בו הלכה והצטמצמה בשבועיים האחרונים.
 
הירושלמים עובדים על גיבוש קואליציה חוץ פרלמנטארית, שתורכב מארגונים ותנועות שונים ולדבריהם, תפעל תחת דגלם של עקרונות הסוציאל-דמוקרטיה ותקרא ל"החייאתה מחדש של מדינת הרווחה בישראל".  
 
לקראת התוכנית לפירוק המאהלים, אמר בתחילת השבוע מרטין וילר, ממארגני מחאת האוהלים בירושלים, שאף נאם בפתיחת העצרת אמש, "הצעקה החזקה של כולנו תוכיח שגם אחרי שיתקפלו האוהלים, הציבור לא יתפשר על פחות משינוי עמוק של השיטה החברתית כלכלית לטובת מעמד הביניים והאוכלוסיות המוחלשות". 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה