תושבי מבשרת החילוניים בפנייה חריגה לשר הפנים, אלי ישי: "תציל את השבת שלנו"



תושבי מבשרת ממשיכים במאבקם נגד כריית תוואי הרכבת מכיוון מזרח. התושבים החליטו לפנות אל שר הפנים, אלי ישי, אשר ודאי יודע מהי חשיבותה של השבת. במכתבם הם מבקשים שיימנע את עבודות הכרייה בסופי השבוע, בכדי לא לפגוע במנוחתם של התושבים

ועד המאבק של תושבי מבשרת פנה לשר הפנים, שיסייע להם לשמור על מנוחת השבת. הבקשה באה בעקבות התוכנית, לכרות מנהרה מכיוון מזרח מתחת לבתיהם . הכרייה מתוכננת להתבצע 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. התושבים חוששים מהרעש בשבתות.  
 

במכתב ביקשו התושבים: "אנו, תושבי מבשרת ציון, פונים אליך כנבחר ציבור וכמי שמבין בוודאי את החשיבות במנוחת השבת. יש לך את הכוח להשפיע ולמנוע את עבודות המנהרה מכיוון מזרח בשעות הלילה ובימי המנוחה. אנו פונים אליך בשמנו, בשם השקט הנפשי שלנו ויכולתנו לתפקד בחיי היום יום".
  
 
ועד התושבים מנהל מאבק בחודשים האחרונים, נגד כריית תוואי הרכבת מכיוון מזרח. לדברי תושבי המקום, מדובר בכרייה פרימיטיבית הכוללת: פיצוצים, ריסוק אבנים והעמסת והורדת ציוד. על פי מסמכי הרכבת הצפי הוא לרעש של יותר מ-50 דציבל , דבר שיהווה עברה על חוק מניעת מפגעים התשנ"ג 1992.
הפגיעה איננה רק בתושבים, אלא גם מבקרים ותיירים המגיעים לאזור בסופי השבוע . 
 
פניית התושבים לשר אלי ישי, מצטרפת לפעולות רבות שנעשות בכדי למנוע שיבוש סדר יומם: תליית מודעות בכפר אחים (מקום מגוריו של שר התחבורה), שליחת הודעות טקסט לשר התחבורה בבקשה לבוא ללון אצלו עד לסיום העבודות, הפקת סרט המדמה את אסון מבשרת שעתיד לקרות ועוד.  
 
מוועד התושבים נמסר: "פנייתנו אל שר הפנים, נעשתה באמונה כי דווקא הוא יודע מהי חשיבותה של השבת ולכן לא יוכל להתעלם מהעוול שנעשה לנו ויפעל לעזרתנו. אין לנו שום עניין או רצון לעכב את עבודות הרכבת, אלא להפך.  לא ייתכן שדבר זה יעשה  בהתעלמות מצרכינו הבסיסיים שלהם זוכה כל אזרח במדינת ישראל, ובראשם – מנוחה בשבת.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה