המתבצרים מרחוב שטרן ממתינים למשטרה



לאחר שהאולטימטום שנתנה המשטרה לדיירים להתפנות הבוקר עד השעה 06:00 פקע, הדיירים שפלשו לבניין הנטוש ברחוב שטרן מסרבים להתפנות ומבהירים: "לא נתפנה ללא פתרון". דפני ליף הגיעה להביע הזדהות

לאחר שבסוף השבוע הקודם פלשו כמה עשרות משפחות אל בניין נטוש בקריית יובל במחאה על היעדר מציאת פתרון של דיור ציבורי עבורם, הגישה האוניברסיטה העברית בעלת הבניין תלונה למשטרה לפנות את הפולשים. 
המשטרה הציבה לדיירים אולטימטום של 48 שעות, אשר פקע הבוקר בשעה 06:00. לאחר שבמהלך הימים הקודמים נשמעו איומים מצד כמה מן הדיירים "להתבצר במקום עם בלוני גז" במידה והמשטרה תגיע לפנותם, אמש הובהר על ידי הדיירים כי אין בכוונתם להגיע לכל עימות אלים, וכי כל רצונם הוא שיימצא עבורם פיתרון, אחרת חלקם יושלכו לרחוב בלא קורת גג.

מרבית התושבים נשארו ערים במהלך הלילה בציפייה להגעת המשטרה עם תום האולטימטום, אולם נכון עד לרגעים אלה - לא הגיע אף נציג חוק אחד אל הבניין במטרה לפנותם, למעט ביקור של סגן מפקד המחוז אשר הגיע בגפו ומסר לנוכחים כי המשטרה בעד לנסות ולגשר בין הצדדים, על מנת להגיע לפיתרון שקט ומהיר של העניין.

כמו כן, מהחשש לעימות אלים, כל הילדים הוצאו מהבניין כבר במהלך האתמול, וכעת נותרו בבניין כ-30 דיירים, יחד עם עוד מספר פעילים מארגונים חברתיים שונים אשר הגיעו להביע הזדהות עם המאבק.
 
לטענת הדיירים, הבניין (יחד עם בניין זהה נוסף העומד בסמוך לו) נרכש על ידי האוניברסיטה העברית כדי שישמש כמעון סטודנטים, אולם עומד נטוש מזה מספר שנים, בעוד הם מתדפקים על דלתות רשויות הרווחה בבקשה למציאת פתרון דיור עבורם - ונענים בשלילה, בין השאר עקב "מחסור בדירות". בנוסף, הדיירים טוענים כי העירייה מסרבת לספק להם שירותי רווחה מאחר והם מבצעים "פעולה עבריינית", וחרף בקשות חוזרות ונשנות, עד עתה לא הגיע אף גורם סוציאלי מהעירייה.
בינתיים, זכו הדיירים לביקור הזדהות מצד דפני ליף, מסמלי מחאת האוהלים, אשר הגיעה אל הבניין לחזק את ידי המתבצרים.
 
תגובת האוניברסיטה העברית:
 
"נשיא האוניברסיטה העברית פרופ' מנחם בן ששון עצר בזמנו את מכירת בנייני מעונות שטרן ליזמים פרטיים, על מנת לשפץ את הבניינים המיועדים למגורי סטודנטים של האוניברסיטה. כיום המעונות אינם ראויים למגורי אדם ועומדים לעבור בקרוב שיפוץ יסודי במטרה לספק מענה מגורים הולם לסטודנטים הלומדים בקמפוס עין כרם הסמוך לקריית יובל.
מרגע כניסת המשפחות הפולשות ניהלה איתם האוניברסיטה שיח תרבותי בבקשה לשכנע אותם לפנות את השטח, ובפרט שמדובר במבנים המסוכנים למגורי אדם, אולם אלו לא שעו לפניה. לפיכך נאלצה האוניברסיטה להגיש היום, יום א', 4 בספטמבר, תלונה למשטרת ישראל בגין הפלישה הלא חוקית וביקשה ממשטרת ישראל לטפל בעניין. האוניברסיטה מקווה כי העניין ייגמר במהרה וברוח טובה על מנת שתוכל להחל בעבודות השיפוץ לטובת קהילת תלמידי האוניברסיטה".
 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה