"עבודה ירושלמית" - היום הפריימריז במפלגת העבודה



אהוד ברק שנטש? הגרעונות בקופה? כל זה לא מעניין את יותר משלושת אלפי המתפקדים של מפלגת העבודה במחוז ירושלים, הניגשים היום לבחור יו"ר חדש למפלגה הותיקה. יחימוביץ' או עמיר פרץ? מצנע או הרצוג? שלוש, ארבע לעבודה!

היום זה קורה חברי מפלגת העבודה יוצאים אל הקלפיות, הפריימריז של מפלגת העבודה. במטות המועמדים משקיעים את מיטב מרצם בניסיונות שכנוע של הרגע האחרון.

ההיסטוריה מלמדת אותנו כי מדובר במפלגה מלאת הפתעות - לסקרים אין כל משמעות בפריימריז בעבודה, וגם עתה, יממה לפני הבחירות, קשה להצביע על מועמד מוביל והאם המפלגה תלך לסיבוב שני.

מעבר להשמצות הדדיות, ולצד ניסיונות אחרונים לגרום למועמד האחר להסיר את מועמדותו "ולהצטרף אליו" ממש ב"דקה התשעים", מבינים המועמדים כי הצלחה או כישלון - טמונים ביעילות ובעבודת המטה והמתפקדים של כל אחד מהם.
 

במחוז ירושלים, דאג זה מכבר כל מועמד ל"איש שטח" משלו: לעמרם מצנע יש את יובל אדמון, ליצחק ("בוז'י") הרצוג יש את אליעזר דלמן, שלי יחימוביץ' גייסה
 את ירון ארמוזה, ועמיר פרץ סומך על רפי בן ישראל.

מחוז ירושלים הולך לקלפי
 

בירושלים ישנם שני מרכזי בחירה: ברחוב אלחריזי 9 שברחביה ישנן שתי קלפיות, ובשכונת בקעה ברחוב יששכר 3 ישנה קלפי אחת. מעבר לכך, ישנה עמדת קלפי במבשרת ועוד אחת בבית שמש, המשתייכת גם היא למחוז ירושלים.

במחוז עצמו ישנם יותר מ-3000 מתפקדים , מתוכם כ-2800 בירושלים עצמה. בסניף מרוצים למדיי מן המפקד האחרון שנעשה לשורות המפלגה (על אף הפסילות הרבות שהתגלו בעקבות אי סדרים וטפסי התפקדות כפולים), שכן המחוז הכפיל את עצמו מבחינת
 מספר החברים בו.

יש הרואים בסניף הירושלמי כ"דוגמה מייצגת" לפנים החדשות של מפלגת העבודה, עוד בטרם ידועה זהות המועמד (או המועמדת..) הנבחר לעמוד בראשה: מפלגה אשר צירפה לשורותיה המון פנים צעירות וחדשות (לא מעט בזכות ה"התעוררות" שהביא עמו גל המחאות החברתיות האחרון), לצד החברים הותיקים, הנחשבים שמרנים לעומת המצטרפים החדשים.

הקלפיות ייפתחו מחר החל מהשעה 10:00 בבוקר, ויינעלו בשעה 22:00 בלילה. אתר "ירושלים נט" יעקוב ויביא את הרשמים והתגובות מהשטח, וכמובן גם תוצאות ראשונות בזמן אמת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה