קדימה מחפשת בית בירושלים



לאחר שנה וחצי בה לא התקיימה כל פעילות של מפלגת קדימה בסניף המקומי, עדיין מחפשים מבנה לטובת סניף קבע. מסתמן כי יוזמתם של הפעילים המקומים לשינוי המצב עומדת לשאת פרי כבר בזמן הקרוב

מפגש פעילי קדימה עם חברי הכנסת ביום רביעי
במפגש ביום רביעי בערב של כשלושים פעילי קדימה מקומיים עם חברי הכנסת זאב ביילסקי, נינו אביסדזה ומרינה סולודקין, התבשרו הפעילים כי חלה התקדמות למצוא למפלגה מבנה קבע, בעיקר הודות למאמציהם של הפעילים המקומיים חיים אלדר ואלי ידיד, ומייד לאחר ראש השנה עתיד להיפתח הסניף באזור תלפיות, לאחר שכמה נכסים נבדקו וחתימת חוזה שכירות מול בעליהם לא צלחה.

עמיר סגל, מהפעילים הדומיננטיים בסניף, לקח על עצמו לרכז את הפעילות ו"להחיות" את הסניף, עבור חברי קדימה וכלל תושבי העיר. המפגשים נערכו בביתן של ליאורה גולדמן ויעל כץ, שתי פעילות קדימה שנידבו את ביתן (בהיעדר מבנה לסניף) לצורך המפגש.
 
 

"קדימה פספסה את גל המחאה החברתית"


כמה מהמשתתפים, ביניהם חיים אלדר ונתי ביאליסטוק-כהן טענו כי את גל המחאה של הקיץ האחרון קדימה פספסה בגדול וכמפלגה לא עשינו את שהיינו צריכים לעשות. ח"כ ד"ר מרינה סולודקין ענתה להם שהיה פספוס גדול כי התקבלה הנחייה באחת מישיבות הסיעה לא להתערב במחאה ולא לקחת בה חלק.

"זו הייתה הנחייה לא נכונה. לנו אין את הזכות לטעות, וההנחיה הלא נכונה הזו גרמה לנו לפספס את המחאה. אנחנו לא בודקים את עצמנו, עושים טעויות ולא עושים חשבון נפש. אין לנו מקומות שבהם אנחנו יכולים לדון במצב המפלגה וגם לכאן אני מגיעה וסוף סוף יכולה לשמוע את שאר חברי הסיעה, אלו דברים שאנחנו לא מצליחים לעשות גם בישיבות הסיעה", אמרה ח"כ סולודקין והוסיפה: "סוף-סוף יש לנו מפלגת מרכז חברתית ומדינית, יותר מחצי מחברי הכנסת שלנו הם חברתיים בעשייתם ובהשקפתם, אבל מי יודע על זה? זה קשור גם לזה שאין לנו דוברות נורמאלית. גם את המצע צריך לשנות, לחדש ולתקן. אני לא יודעת אם זו תרדמת שנפלה על המפלגה, אבל ככה זה נראה."

לגבי העדרו של בית קדימה בירושלים אמרה ח"כ נינו אביסדזה כי היא "מאמינה בבתי קדימה והעובדה שבבירת ישראל אין למפלגה ציונית אין נציגות בעייתית מאד. היה ראוי שהמטה המרכזי של קדימה היה בירושלים, אבל לפחות שיהיה בית קדימה."

עמיר סגל, רכז הפעילות בסניף, מוסר כי כבר בשבוע הבא (22.9) ייערך מפגש פעילים נוסף, הפעם עם חברת הכנסת רוחמה אברהם-בלילא, שייערך גם הוא בביתן של הפעילות גולדמן וכץ, והציבור הרחב מוזמן בברכה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה