ברקת גובר על אובמה



סקר של מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון קובע:
ראש העיר ירושלים ניר ברקת עוקף את הנשיא אובמה ואת ראאד סאלח וזוכה ל- 34 אחוזי תמיכה בקרב תושבי מזרח העיר

סקר חדש ומפתיע, שביצע מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון בשיתוף המרכז הפלסטיני לדעת קהל ואוניברסיטת פרינסטון קובע: ראש העיר ירושלים ניר ברקת הוא אחד האישים הפופולאריים ביותר בקרב תושבי מזרח העיר. ברקת זוכה ל- 34% פופולאריות ושביעות רצון בקרב התושבים, זאת לעומת הנשיא אובמה הזוכה רק ל- 20% פופולאריות. אבו מאזן זוכה ל- 49% תמיכה, עיסמאיל הניה זוכה ל 40% תמיכה והשייח ראאד סלאח זוכה ל- 33% תמיכה.

בנוסף קובע הסקר, כי ישנה עליה דרמטית של 19% בשביעות הרצון של התושבים משירותי העירייה, וכיום רק 16% מהנשאלים ציינו כי הם אינם מרוצים משירותי העירייה.  

עוד עולה מהסקר, כי ישנה עלייה של 30% בשביעות הרצון של תושבי מזרח העיר, ממתן אישורי הבניה במזרח העיר.  43% עדיין  אינם מרוצים כיום ממתן האישורים.

הסקר החדש שבוצע בין התאריכים 4-10 בספטמבר השנה, נערך על ידי ד"ר נביל קוקאלי מהמרכז הפלסטיני לדעת קהל בשיתוף עם אוניברסיטת פרינסטון. הסקר כלל מדגם של 500 משתתפים מכל 19 שכונות מזרח העיר. הראיונות הינם אישיים ונערכו בבתי התושבים המקומיים.

שני שליש מהנשאלים דיווחו כי הם מטיילים לא רק במערב העיר, אלא גם בשאר שטחי מדינת ישראל. יותר מחצי מהמשתפים חוששים מהתגברות השחיתות וצמצום חופש הביטוי תחת השלטון הפלסטיני.

רוב של 59% מהמשתתפים ציינו, כי הצהרה על מדינה פלסטינית באופן חד צדדי וללא משא ומתן עם ישראל תפגע בהם ותביא להשפעה שלילית על חייהם. מסקנות הסקר טוענות כי הבקשה של הפלסטינים להכרה באו"ם, הינה בניגוד לדעת הקהל הרווחת בקרב תושבי מזרח ירושלים, המעדיפים ברובם את השלטון הישראלי.

נקודה למחשבה: מעניין מה היו תוצאות הסקר, ומה היו אחוזי הפופולאריות של ברקת אם הנשאלים היו אזרחיה היהודיים של ירושלים?


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה