תושבים פנו לברקת: דאג לשנות את חלק משמות הרחובות בשכונות, קרית מנחם וקרית יובל



תושבים בבירה פנו לראש העיר ניר ברקת וביקשו לשנות את שמות הרחובות ברזיל צ'ילה אורוגוואי ועוד מדינות שנוהגות לבקר ולגנות את ישראל כדרך קבע במסדרונות האו"ם

רחוב ברזיל בקרית יובל, האם שם הרחוב יוחלף?

ברזיל, בוליביה, צ'ילה ואורגוואי היו בעבר מדינות ידידותיות למדינת ישראל, מאז מלחמת לבנון השניה היחסים בין המדינות מדרום אמריקה לישראל התקררו וחלקן אף ניתקו את יחסיהן הדיפלומטים עם מדינת ישראל.

כאשר הקימו את השכונות המערביות בעיר בשנות השישים של המאה שעברה החליטה הוועדה לקריאת שמות של עיריית מערב ירושלים דאז  לקרוא רחובות שלמים על שמן של אותן מדינות שתמכו בהקמתה של מדינת ישראל בהצבעתן באו"ם, וכך זכו ברזיל צ'ילה בוליביה ניקרגוואה ועוד מדינות ברחובות משלהן.

עכשיו 63 שנים לאחר הצבעתן באו"ם פנו מספר תושבים לראש העיר בכוונה שיכנס שוב את אותה וועדה לקריאת שמות וימליץ בפניהן על שינוי שמות הרחובות של המדינות הללו.

"מדינות אלו עוד אינן תומכות בישראל כבעבר, חלקן ניתקו את יחסיהן הדיפלומטים עם המדינה הן תומכות במדינה הפלסטינית ונהגות לגנות את ישראל בכל הזדמנות הנקראת בדרכן" נאמר בפניה. עוד ציינו התושבים כי ישנם המוני יקירי העיר שהלכו לעולמם וראוי יהיה לכבד את אותם יקירים בשמות הרחובות שיתפנו.

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "איננו מכירים כל כוונה כזו ואין דבר כזה העומד על הפרק"

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה