השביתה ברכבת הקלה ממשיכה



שביתת הפתע של נהגי הרכבת הקלה נכנסת הבוקר אל יומה השני. אמש עתרו עיריית ירושלים וחברת 'קונקס' אל בית הדין לעבודה, בבקשה שיוציא צווי מניעה לשובתים ויחייבם לחזור לעבודה לאלתר. העירייה הקימה מערך היסעים חלופי לעיר העתיקה

השביתה ברכבת הקלה שהחלה אתמול בבוקר ללא הודעה מוקדמת, ממשיכה גם היום,  לאחר שנהגי הרכבת השובתים הודיעו כי לא יתייצבו לעבודתם במחאה על תנאי העסקתם.
מדובר בסכסוך עבודה שהחל כבר לפני מספר חודשים בין הנהגים המאוגדים בהסתדרות, לבין חברת ההפעלה המעסיקה אותם - חברת 'קונקס' (מקבוצת 'ואוליה'), ולאחר שהמשא ומתן שהתקיים בין הצדדים לא התקדם לפי שביעות רצון הנהגים, פתחו אלה בשביתה ללא כל הודעה מוקדמת - ושיתקו את הפעלת הרכבת לחלוטין.
המדובר בשביתה של כ-60 נהגים, המפעילים את המערך של 14 רכבות הפועלות על הקו בימים כתיקונם. הפקחים ואחראי חדר הבקרה לא הצטרפו אל השביתה.

בניסיון לעצור את השביתה, עתרו אמש (ראשון בערב) עיריית ירושלים וחברת 'קונקס' אל בית הדין לעבודה, בבקשה שיוציא צווי מניעה לנהגים השובתים, ויורה להם לשוב לעבודתם לאלתר.

 
בעתירה נכתב כי השביתה היא "פראית", אינה חוקית,  פרצה ללא כל התראה, וכמובן מתרחשת בימים בהם העיר עמוסת מבקרים לרגל חול המועד סוכות, בהם מאות אלפי תושבי ישראל ותיירים עולים לרגל לירושלים ונפגעים מכך באופן קשה.
 
סמנכ"ל קונקס תומר בס, אמר כי "הוא מצפה מנציגי ההסתדרות לנהוג באחריות כלפי העובדים וכלפי נוסעי הרכבת, ולשנות את ההחלטה התמוהה".

בעקבות השביתה תוגברו קווי האוטובוס היוצאים מהר הרצל, ובמקביל מפעילה העירייה בימים הקרובים משבע בבוקר ועד לחצות - הסעות בחינם לעיר העתיקה ולכותל אשר יוצאות מחניון אצטדיון טדי ומגבעת התחמושת.

מחברת סיטיפס, זכיינית הרכבת הקלה, נמסר ש"הרכבת לא מופעלת עד להחלטת בית הדין לעבודה על מתן צווי מניעה".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה