כוחות ביטחון רבים פזורים לשמירת הסדר במזרח העיר



בכפר עיסאוויה ובמקומות נוספים במזרח העיר, מאות מבני משפחות האסירים נערכים לשובם לבתיהם. סוכות קבלות פנים המוניות הוקמו וקושטו בדגלי חמאס. כוחות מג"ב שומרים על הסדר

לאחר שאתמול דווח באתר "ירושלים נט" על כוחות כיבוי אשר הורידו דגלי חמאס שנתלו ברחבי הכפר עיסאוויה, נראה כי עתה אין דבר שיכול להפריע לתושבי השכונות הערביות במזרח העיר את הציפייה החגיגית לשובם של האסירים

על פי אתרי אינטרנט המזוהים עם חמאס, כחלק מהשלב הראשון בעסקת שליט אמורים להשתחרר ולהגיע לבתיהם כבר במהלך היום כ-12 אסירים תושבי מזרח ירושלים וסביבתה. על פי המתוכנן, כבר בשעות הקרובות יגיעו האסירים אל בסיס מג"ב הסמוך, ולאחר מכן ישוחררו לבתיהם.

אחד האסירים המשוחררים הוא "חאלד מוחסיין", תושב עיסאוויה, אשר נעצר ונכלא בשנת 1986. מאות מבני משפחתו ממתינים להגעתו מחוץ למחנה עופר, ובכפר עצמו נערכת לו קבלת פנים חגיגית במעמד מוכתר הכפר דרוויש דרוויש, אשר הבטיח כי ייערכו לכבודו חגיגות אל תוך הלילה.


בקרב בני המשפחות הדעות לגבי העסקה ו"היום שאחרי" חלוקות. חלקם מבטיחים כי המשוחררים "סיימו עם הטרור" וכל מה שהם מבקשים הוא לשוב לחיים נורמלים ונורמטיביים. לצד אלה, נשמעים קולות אחרים המצהירים כי "לא יהיה שינוי כל עוד הכיבוש הישראלי ממשיך",  ואף משבחים את חמאס וקוראים לו להמשיך ולבצע ניסיונות חטיפה של חיילים נוספים, "עד לשיחרור כל האסירים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה