הדקירה בשכונת רמות - מצוד אחר הדוקר



בשכונת רמות דקר אתמול בצהריים (שבת) מחבל ערבי צעיר יהודי כבן 18 ונמלט מהמקום. כוחות צבא ומשטרה מנהלים גם בשעה זו מצוד אחר הדוקר, אשר נמלט ככל הנראה אל אחד הכפרים באזור. הנדקר פונה אל בית החולים 'הדסה עין כרם' ונותח, ומצבו מוגדר 'קשה אך יציב'. המשטרה הוציאה צו איסור פרסום על פרטים חדשים מהאירוע

זירת הדקירה בשכונת רמות (צילום: פלאש90)
אתמול (שבת) בשכונת רמות סמוך לשעה 15:00 , צעיר בשם יהודה נעמד, בן 18 תושב השכונה,  נדקר על ידי צעיר ערבי שנמלט מהמקום. כוחות משטרה (בפיקודו של ניצב ניסו שחם) וצבא גדולים עוסקים גם כעת בסריקות אחר החשוד בדקירה, ובין השאר מנהלים חיפוש גם בתוך הכפר "בית איכסא", המוגדר כשטח B (בשליטה אזרחית פלסטינית ובשליטה צבאית ישראלית) במטרה לסרוק את בתי הכפר לאור החשד כי הדוקר נמלט לשם. במקביל הוקם חדר פיקוד קדמי בפאתי הכפר, המרכז ומנהל את המרדף אחר החשוד.  

דובר משטרת המחוז מסר בערב, כי החיפושים הופסקו ויתחדשו בבוקר, אולם ידוע כי כוחות צבא מבצעים לאורך הלילה פעילות נרחבת בכפר בית איכסא ובכפרים הסמוכים. סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' מדווחת כי שלושה פלסטינים נפצעו ושניים אחרים נעצרו בפעילות של כוחות צה"ל בכפר בית איכסא.

עדי ראייה מדווחים כי הדוקר התנפל על הצעיר במפתיע וללא שהיו ביניהם דין ודברים קודם לכן, ואז נמלט אל אחת השכונות הערביות בואדי הסמוך, כנראה בעקבות התקהלות האנשים הגדולה שנוצרה במקום.

הצעיר הנדקר פונה  אל בית החולים 'הדסה עין כרם' כאשר הוא סובל מדקירות בגבו ובבטנו. מבית החולים נמסר כי הוא נותח ומצבו מוגדר כ'יציב', אך נותר במצב בינוני עד קשה.

בתגובה לפיגוע הדקירה, אמר חבר הכנסת אריה אלדד מ'האיחוד הלאומי' כי "אנו עדים לגל טרור חדש שהוא תוצאת זריקת העידוד לטרור שסיפק שחרור מאות המחבלים והרוצחים. רק שיקום מהיר של ההרתעה מול החמאס ופעולה עכשיו, ולא כתגובה לפיגוע רב קורבנות - יוכל להדוף את גל הטרור הצפוי ולחסוך בחיי יהודים".

מהמשטרה נמסר כי כמה עשרות צעירים יהודים מתנועת 'בני עקיבא', ניסו לרדת משכונת רמות אל כיוון הואדי והכפר בית איכסא, אולם כוח המשטרה במקום מנע זאת מהם והחזירם אל תחומי השכונה.

לפני זמן קצר, משטרת ירושלים הוציאה צו איסור פרסום על פרטים חדשים מחקירת הפיגוע.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה