מהנדס העיר: "יש להרוס את גשר המוגרבים לאלתר"



מהנדס עיריית ירושלים שלמה אשכול, הודיע לקרן למורשת הכותל כי גשר המוגרבים בעיר העתיקה בירושלים הוא מבנה מסוכן לשימוש ויש להרסו בהקדם. הגשר, שקרס בעבר, לא שוקם לחלוטין עקב התנגדות בינלאומית ומהווה נקודה רגישה ביחסים עם הוואקף

מהנדס עיריית ירושלים שלמה אשכול, הודיע במכתב לקרן למורשת הכותל כי גשר המוגרבים בעיר העתיקה (המוביל בין רחבת הכותל אל הר הבית), המשמש באופן יומיומי מבקרים רבים ואנשי כוחות הביטחון אל עלייה להר הבית, הוא מבנה המסוכן לשימוש ויש להרסו בהקדם - ולבנות תחתיו חדש, לפי כל כללי הבטיחות. במכתבו מתרה אשכול, כי אם הקרן לא תדאג לעשות כן, עיריית ירושלים תהרוס אותו בעצמה.


לפני  כ-7 שנים, בשנת 2004, קרס הגשר חלקית עקב התמוטטות של אחד מהקירות התומכים שלו. ממשלת ישראל הכריזה כעבור שנה על תוכנית לשיקום השער וסוללת העפר (הגשר) המובילה אליו, אולם בשנת 2007, בעת עבודות השיקום - חוללו ערביי ישראל וגורמים מוסלמיים מהומה בינלאומית בטענה כי ישראל פוגעת באתר המקודש לאיסלאם, ולמעשה עבודות השיקום לא הושלמו עד היום, ומה שנותר הוא כבש העליה הזמני - העשוי עץ.

מהקרן למורשת הכותל המערבי ומלשכת רב הכותל המערבי נמסר בתגובה כי הודעת עיריית ירושלים התקבלה אמש והועברה לגורמים המוסמכים כדי לבחון את ההשלכות להודעה זו.

מהמשטרה נמסר כי מדובר בעניין "מנהלי" של עיריית ירושלים ולעת עתה היא אינה צד בעניין ואף לא נדרשה לכך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה