גשר המוגרבים - הוואקף דוחה החלטת מהנדס העירייה



מחלקת ההקדשים המוסלמים - הוואקף, דוחה מכל וכל את החלטת מהנדס עיריית ירושלים כי גשר המוגרבים מסכן חיי אדם ויש להרסו לאלתר. "אין לעיריה כל סמכות על המקום, הנתון לשליטתנו הבלעדית", אומרים בוואקף

 על פי דיווח באתרים פלסטינים (בין השאר גם באתר החמאס), "מחלקת ההקדשים המוסלמיים" בירושלים (ה"וואקף") שוללת את החלטתו של מהנדס עיריית ירושלים שלמה אשכול , שהודיע במכתב ל"קרן למורשת הכותל" כי עליה להרוס את גשר המוגרבים בתוך 30 ימים, ולבנות אותו מחדש, שכן הוא מהווה סכנה לחיי אדם.

כזכור, לפני  כ-7 שנים, בשנת 2004, קרס הגשר חלקית עקב התמוטטות של אחד מהקירות התומכים שלו. ממשלת ישראל הכריזה כעבור שנה על תוכנית לשיקום השער וסוללת העפר (הגשר) המובילה אליו, אולם בשנת 2007, בעת עבודות השיקום - חוללו ערביי ישראל וגורמים מוסלמיים מהומה בינלאומית בטענה כי ישראל פוגעת באתר המקודש לאיסלאם, ולמעשה עבודות השיקום לא הושלמו עד היום, ומה שנותר הוא כבש העליה הזמני - העשוי עץ.

ה"וואקף" הגיב ואמר כי ההחלטה בעניין זה נתונה בידיו בלבד, וכי המדובר הוא בהקדש מוסלמי ואין לאף אחד אחר רשות להתערב בפעולותיה ולפקח עליה. עוד הוסיף הוואקף, כי "החלטות מעין אלו מתקבלות במסגרת מדיניות עיריית ירושלים וממשלת ישראל לשנות את פני העיר העתיקה, כחלק ממגמה לייהד את העיר", כך לטענת הוואקף.


 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה