המחאה חיה ובועטת: כ-3,000 איש התאספו אמש ברחבת הכנסת בירושלים



ההסלמה בדרום ומזג האוויר הסגרירי לא מנעו מהאלפים לצאת שוב לרחובות ולהפגין נגד מדיניות הממשלה. בפעם הראשונה מאז הגישה ועדת טרכטנברג את המלצותיה לממשלה, יצאו אמש (מוצ"ש) אלפי מפגינים מרחבי הארץ לכיכרות. מארגני הפגנת המחאה החברתית בירושלים הפצירו בתושבי העיר לצאת מן הבתים ולהגיע לגן הסוס, בתום ההתכנסות, צעדו המפגינים לכנסת ישראל

אמש התקיימה בירושלים עצרת נוספת תחת הכותרת "העם דורש צדק חברתי". על-פי ההערכות הפעם השתתפו בהפגנה שנערכה במרכזה של כנסת ישראל כ- 3,000 בני-אדם. יו"ר התאחדות הסטודנטים , איציק שמולי, שהשתתף בהפגנה בבירה, אמר: "האנשים שהגיעו לכאן מוכיחים שהמחאה לא הולכת לשום מקום, עד שיתקבלו פיתרונות מלאים. דו"ח טרכטנברג נותן מענה חלקי בלבד".

שמולי התייחס גם לקרע בהנהגת המחאה ואמר: "אני עושה ככל שביכולתי כדי שההנהגה תהיה מאוחדת ואני משקיע בכך אנרגיה רבה. נכון שאנחנו לא רואים את הדברים עין בעין, אבל זו לא אופרת סבון. אמרתי לדפני שהניסיון לקדם את ההפגנה השבוע דרך פרסום שקרי - היה מיותר".

נואם נוסף שעלה לבמה היה איתי גוטלר, יו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית: "מדובר בעוד ציון דרך של המאבק. האנשים שיצאו איתנו הערב לרחוב מוכיחים שהמחאה חיה וקיימת. את השבוע הקרוב האגודה תקדיש ללימוד הסטודנטים לרתימתם למחאה".

למרות ההסלמה הביטחונית בדרום, שגרמה לביטול ההפגנה אמש בבאר שבע, בתל אביב צעדו כ-20 אלף מפגינים לעצרת המחאה המרכזית שנערכה בכיכר רבין. בדרכם לכיכר, אמרו מובילי המחאה כי "המצב בדרום לא צריך לגרום לנו לשנות את הדרישה לצדק חברתי".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה