6 שנות מאסר הוטלו על "המחבל היהודי" מירושלים



בית המשפט המחוזי בעיר גזר אתמול (שני) 6 שנות מאסר על חנן יאדגרוב, שנעצר בחודש מאי השנה על ידי המשטרה בחשד להכנה והרכבה של ארבעה מטעני חבלה שהוזמנו על ידי עבריינים לצורך חיסול חשבונות בזירת הפשע הירושלמית

בית המשפט המחוזי בעיר בראשות השופט אמנון כהן, גזר אתמול 6 שנות מאסר על חנן יאדגרוב, בן 36 תושב העיר, באשמת ייצור נשק שלא כדין. לטענת המשטרה, מטעני החבלה שייצר יאדגרוב היו אמורים לשמש כלי נשק בידי ארגוני הפשיעה בירושלים לצורך "חיסולי חשבונות" ביניהם.

אין זאת העבירה הראשונה של ידגרוב, אשר הואשם והורשע בשנת 2003 באשמה שמכר מטען חבלה לסוכן משטרתי אשר הזדהה בפניו בתור "מחבל המעוניין לבצע פיגוע", אולם גם זה לא מנע מיאדגרוב למכור לו מטען חבלה.

על פי כתב האישום (המתוקן) במקרה זה, הורשע יאדגרוב כי בתאריך ה-5.5.11 סמוך לשעה 02:00 בלילה, הטמין מטען חבלה (שייצר בעצמו) בצורת "T" מלא בחומר נפץ, ברגים וקליעים - בסמוך לרחוב פארן בעיר. אותו מטען, אמור היה לשמש מאוחר יותר גורמים עבריינים שונים בעיר.

בא כוחו של יאדגרוב, עו"ד אריאל הרמן מהסנגוריה הציבורית, הציג שני עדי אופי לטובת הנאשם: מעסיקו לשעבר במוסך שציין כי מדובר ב"אדם מאוד נחמד" שאוהב לעזור, ואת גרושתו של יאדגרוב ואם שלושת ילדיו, שציינה כי הוא "אבא מעולה לילדים שעובד קשה לפרנסת המשפחה והשתקם בחייו".

התביעה מנגד ציינה את הרשעתו הקודמת של יאדגרוב, בגינה נידון ל-7 שנות מאסר, ואת העובדה כי עם שחרורו בתחילת שנת 2010 - שב לייצר מטעני חבלה למחייתו.

"נסיבות חייו של הנאשם מתגמדות מול האינטרס הציבורי"

השופט אמנון כהן קבע כי במקרה זה, נסיבות חייו האישיות של הנאשם מתגמדות מול האינטרס הציבורי, וציין כי "כאשר מדובר בנשק שעל פי טיבו אינו מיועד להגנה עצמית, וכל כולו יכול להביא להרג ללא אבחנה, יש בעבירת ההחזקה והנשיאה של אותו נשק חומרה מיוחדת"

השופט כהן הטיל על הנאשם עונש מאסר בפועל של 5 שנים, בתוספת שנת מאסר נוספת התלויה ועומדת נגדו על תנאי מהרשעות קודמות.

הצדדים רשאים לערער על פסק הדין לבית המשפט העליון תוך 45 יום. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה