ברגע האחרון הוחלט: מרכז הגמילה מסמים בליפתא לא ייסגר



משרד הבריאות הודיע היום (שלישי), כי מרכז הגמילה מסמים בליפתא, המשמש מקום ייחודי לטיפול בנגמלי סמים צעירים וצעירות מכל רחבי הארץ, לא ייסגר. ראש העיר ברקת: "החלטת המשרד להמשיך את פעילות המקום תחזיר את ניצוץ התקווה לעיני הנערים והנערות במקום". משה קרון, מנהל המרכז, הודה ל"רדיו ירושלים" על תמיכתו במאבק המוצלח

לאחר מאבק שהוביל ראש עיריית ירושלים ניר ברקת להצלת מרכז הגמילה לנערים בליפתא, הודיע היום (שלישי) משרד הבריאות כי המרכז לא ייסגר, וימשיך לפעול לרווחת המטופלים בו.
ברקת בירך על ההחלטה וציין כי ''מרכז הגמילה הוא מקום נהדר שמבצע מלאכת קודש כבר כמעט 20 שנה בירושלים. החלטת המשרד להמשיך את פעילות המקום תחזיר את ניצוץ התקווה לעיני הנערים והנערות במקום, והיא בגדר כל המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם מלא''.

ברקת הביע את תמיכתו בפעילות הנעשית במרכז במספר הזדמנויות, סייר במקום, קיים פגישות עם כלל הגורמים ופעל באופן אישי מול סגן שר הבריאות, ח״כ יעקב ליצמן, ומנכ״ל משרד הבריאות, פרופ׳ רוני גמזו. העירייה אף השתתפה במימון העתירה בסך 50,000 שקל. 

ברקת אף גייס לכך את המאסטר שף של ישראל אבי לוי, ויחד עם החניכים הם בישלו את מתכונו המנצח של לוי בשלבים המכריעים של התכנית, קציצות הפתעה, שגם כונו בידי השניים ''קציצות מג''ל''.

מרכז הגמילה ליפתא הוקם ב- 1992 על ידי עיריית ירושלים, משרד הבריאות והרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול, ומופעל מאז על ידי האיגוד הירושלמי למאבק בסמים ובאלכוהול. בשנת 2000 הוסב המרכז לטיפול גמילה בסיסי בבני נוער וצעירים מכל רחבי הארץ, והיה הראשון מסוגו בארץ. מאז הוא נקרא מג''ל צעיר. כיום במקום יש 16 מיטות לנערים ונערות (מתוך 23 מיטות בכל הארץ), המקבלים מענה ראשוני הנמשך עד ל-3 חודשים הכולל גמילה פיזית, עבודה בקבוצות והקניית סדר יום קבוע. בתום התקופה מופנים החניכים להמשך טיפול בקהילות שיקומיות. המרכז סייע עד כה לאלפי בני נוער בשלבי הגמילה הראשוניים ושילוב בקהילה. 

"תודה מקרב לב לרדיו ירושלים"

"לא האמנתי שזה יקרה ובאמת יעבירו אותנו הלאה, אנחנו המקום היחידי בארץ שמעניק טיפול של "אחד על אחד" בשלב הכל כך קריטי של רגעי הגמילה הראשונים של הצעירים והצעירות", כך אמר אחה"צ משה קרון, מנהל מרכז הגמילה, בראיון בתכנית "בדרך הביתה עם שלום אורן" ברדיו ירושלים.

"אני מודה לרדיו ירושלים על התמיכה והעזרה, אין לי ספק שהעובדה שהרדיו דאג לשמור ולקדם את הנושא על סדר היום תרם להחלטה של אותם דרגים להכריע את הכף לטובתנו", אמר קרון למראיין שלום אורן. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה