ומה עם הפטור לסטודנטים?



בעקבות פרסום הפטור מארנונה שהעניק שר הפנים אלי ישי לכל מוסד חינוכי המקיים במסגרתו גם פנימייה, קוראת חברת מועצת העיר מירב כהן להחיל את הפטור גם על הסטודנטים במעונות האוניברסיטה: "בירושלים עשרות אלפי סטודנטים נאלצים לשלם שכר דירה גבוה, וידם אינה משגת לעשות זאת. זאת לעומת אברכים רבים הלומדים בישיבות הצפויות ליהנות מפטור זה"

בשבוע שעבר שר הפנים אלי ישי חתם על צו שפוטר מארנונה כל מוסד חינוכי שיש בו פנימייה, כאשר הנהנות העיקריות מן ההטבה יהיו למעלה מ300 הישיבות הגדולות, בהן התלמידים גם נשארים לישון. עלות הפטור (שייגרע מקופות העיריות והרשויות המקומיות) מוערך בכ-עשרות מיליוני שקלים בשנה.
למרבה האכזבה, הפטור אינו חל על אלפי הסטודנטים ברחבי הארץ ובירושלים, השוכרים דירה במעונות או בדירות פרטיות, לצורך לימודיהם.

מלשכת שר הפנים נמסר כי השר ישי בוחן בימים אלה את הרחבת הצו כך שיכלול גם את מעונות הסטודנטים, וכי הייתה כוונה שכזאת עוד קודם, אלא ש"חוות דעת פנימית של משרד הפנים" המליצה שלא לנהוג כן, מפני שה"מוסדות האקדמיים אינם מחייבים את הסטודטנים לישון בתחומם והדבר הוא לא חלק מאופי וחובת המקום".

 

 "הצו אינו חוקי בעליל - כל כולו אפליה"
 

חברת מועצת עיריית ירושלים מטעם תנועת "התעוררות", מירב כהן, שיגרה תלונה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, בו הביעה את מחאתה על האפליה הברורה בה כתוצאה מהצו, הנהנות העיקריות יהיו הישיבות _שהצו "נתפר" לפי מידותיהן), ואילו ציבור הסטודנטים שוב יוצא מקופח: "פטור זה, בקובעו קריטריון 'תפור' תחת מסווה של צו המיועד להיטיב עם הציבור בכללותו, הנו בלתי חוקי בעליל, שכן כל כולו אפליה לטובת המוסדות החרדיים על פני מוסדות אקדמיים של הציבור הכללי".


כהן הוסיפה כי הפטור הוא "ניסיון נפסד ופסול להעניק הטבה למגזר ספציפי, הנמנה עם בוחריו של שר הפנים. הדברים מקבלים משנה תוקף נוכח העובדה שהאקדמיה הישראלית מצויה במאבק תקציבי מתמיד, ולמעשה נזקקת לתמיכה רחבה ככל האפשר. חריפות הנושא מתחדדת בירושלים, שבה עשרות אלפי סטודנטים נאלצים לשלם במעונות הסטודנטים ובדירות שכורות ברחבי העיר שכר דירה גבוה, וידם אינה משגת לעשות זאת. זאת לעומת אברכים רבים הלומדים בישיבות הצפויות ליהנות מפטור זה". 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה