תקף את הרופא של אביו - ונידון לחצי שנת מאסר בפועל



6 חודשי מאסר בפועל ועוד 6 על תנאי, נגזרו אתמול(ראשון) על שי ליכטמן, לאחר שבית משפט השלום בעיר הרשיע אותו בתקיפת הצוות הרפואי שטיפל באביו בבית החולים 'שערי צדק', לפני כ-3 שנים. בנוסף, גזר בית המשפט על הנאשם לפצות את המתלוננים ב-8,500 ש"ח

בבית החולים 'שערי צדק', בתאריך ה-14.5.2007, תקף הנאשם את הרופא והאחות אשר טיפלו באביו, לאחר שכעס עליהם בגין דרך הטיפול שהעניקו לאביו החולה. המתלונן הפיל את הרופא  ארצה ובעט בו בכל חלקי גופו, ולאחר שהאחות נזעקה לסייע לרופא - הדף אותה הנאשם בכוח.

כתוצאה מהתקיפה, נגרמו לרופא סימני מכות במצח ומתחת לעין, בנוסף לשריטות עמוקות בידיים ובגב. לאחות נגרמה נפיחות בשורש כף היד.

"על אף הנסיבות המקילות של הנאשם - יש צורך בהעברת מסר של הרתעה"

בית המשפט התחשב כי לנאשם אין כל עבר פלילי, ואף הודה בעובדות והביע צער על המעשה ולקח אחריות על מעשיו.  בנוסף, התחשב בית המשפט בעובדה כי הנאדם היה נתון בסערת רגשות בעקבות מצבו הקשה של האב "שהיה כל משפחתו של הנאשם" ונפטר כעבור מספר ימים. 

יחד עם זאת, פסקה שופטת בית משפט השלום , השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, כי "אין בנסיבות המקילות בכדי להפחית מחומרת המעשים ומהצורך בהרתעת אחרים, גם אם מדובר באנשים נורמטיבים הפועלים מתוך כעס וסערת רגשות". 

עוד ציינה השופטת פרידמן, כי אלמלא הנסיבות המקילות, היה מוטל עונש כבד יותר על הנאשם.

על הנאשם נגזר עונש של 6 חודשי מאסר בפועל ועוד 6 חודשים מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים. בנוסף, נגזר עליו לשלם פיצויים בסך 7,500 ש"ח לרופא ועוד 1,000 ש"ח לאחות. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה