לא קלה דרכה של הרכבת



שבועיים לתשלום ברכבת - והתקלות ממשיכות: תדירות נמוכה, איטיות ורכבות ש"נעלמות" מהמסך במרכז הבקרה, הן רק חלק מהצלילים הצורמים המלווים את תחילת "עידן הגבייה" ברכבת הקלה, כמעט שנתיים מאז תחילת ההרצה של הרכבת בעיר. שר התחבורה: "אנו מחויבים להעניק לתושבי ירושלים את המערכת הטובה והבטוחה ביותר"

"כמו נסיעה באוטובוס, רק על הפסים". הרכבת הקלה
 אלפי הירושלמים שקיוו כי עם תום "תקופת ההרצה", חווית הנסיעה ברכבת תשתנה לטובה כמובטח, עדיין מחכים. אמנם הצפיפות בקרונות ירדה במעט (עקב החלת חובת התשלום בנסיעה), אולם עדיין רבים מתלוננים על תדירות נמוכה של הרכבות, ועל מהירות איטית מידי. "בינתיים זה כמו באוטובוס, רק על הפסים", היטיב לתאר זאת אחד הנוסעים.

יש לציין כי בתקופה האחרונה הצליחה חברת סיטיפס להתגבר על חלק מהבעיות שהתגלו בתקופת ההרצה, לצד המשברים שפרצו שלא באשמתה עם נהגי הרכבת (שהביאו להשבתות הפתע של הרכבת), והתאונות שקרו לאחרונה עם הולכי הרגל.

 אך עדיין נותרו עדיין סוגיות בטיחות  המחייבות שיפור, כתנאי להסמכת הרכבת הקלה והפעלת צי הרכבות במתכונתו המלאה והמתוכננת. לאחרונה, תקלות טכניות במערכת האיתור הלווינית של הרכבת, הביאו לכך שרכבות פשוט "נעלמו" ממסכי מרכז השליטה והבקרה, ולא ניתן היה לעקוב אחר מיקומן.

כיום, צי הרכבות עומד על 14, וב"סיטי פס" מחכים לאישורו של צוות הבטיחות הבינלאומי - חברת ISA (הממונה על בטיחות מטעם המדינה), המתנה את הפעלתם של 18 הרכבות בתגבור צוות הפקחים במרכז הבקרה של סיטי פס. 

 

 שר התחבורה: "לא נתפשר בנושאי בטיחות"

 

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, הנחה ביום רביעי השבוע את צוות "תכנית אב לתחבורה" בירושלים להיערך להגדלת צי הרכבות בתוואי הרכבת ב-4 רכבות נוספות. השר כץ ציין כי הגדלת צי הרכבות תביא לשיפור התדירות של הרכבת ותפחית את הצפיפות בקרונות. עם הפעלתה המלאה של הרכבת הקלה יופעלו בקו 21 רכבות.

השר כץ ציין כי הוא מצפה מחברת "ויאוליה"- המפעילה את הרכבת מטעם "סיטי פס" - להציג באופן מלא את יכולת השליטה והניהול של הרכבת הקלה ואת תרשימי הטיפול במגוון תרחישי התפעול, כתנאי להגדלת צי הרכבות.

השר כץ הוסיף כי חברת ויאוליה מחויבת להעניק לתושבי ירושלים את המערכת הטובה והבטוחה ביותר, ומשרדו עושה הכל כדי לסייע להם בכך. "לא נוכל להתפשר או להקל בנושאי הבטיחות, גם אם ידרשו עוד זמן ואמצעים מצד הזכיין לעמוד בדרישות", אמר כץ. 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה