תנועת "התעוררות" עותרת נגד שר הדתות והרבנות הראשית



בתנועת "התעוררות" מתכוונים לעתור לבית המשפט העליון נגד שר הדתות והרבנות הראשית, בטענה כי לזוגות רבים המגיעים להינשא, לא ניתנת האפשרות לבחור את האופן בו יתחתנו - אם דרך רבני ארגון "צהר" או רבנים אחרים, מאחר והמועצה הדתית קובעת להם מי יהיה הרב אשר ישיא אותם

בימים אלו תנועת "התעוררות בירושלים"נערכת להגשת עתירה לבג"צ נגד שר הדתות והרבנות הראשית.

הצורך בעתירה התעורר בעקבות הקשיים הנערמים על זוגות המעוניינים להתחתן דרך ארגון רבני צהר או באמצעות רבנים שבני הזוג בוחרים ומעדיפים אותם על פני רבנים שהרבנות המקומית/המועצה הדתית מבקשת לכפות עליהם.

באתר האינטרנט שלהם, אומרים חברי התנועה כי "לשיטתינו, סמכותה של הרבנות לקבוע מי רשאי לערוך טקסי חתונות מוטלת בספק, הקריטריונים שמפעילה הרבנות בהקשר זה אינם שיוויונים ובמבחן התוצאה ההחלטות בנושא מתקבלות באופן שרירותי".

בתנועת "התעוררות" פונים לאנשים בציבור העומדים להינשא בקרוב והנושא נוגע אליהם ישירות, ומזמינים אותם להצטרף לעתירה באופן רשמי באמצעות מילוי טופס בדף האינטרנט שלהם.

 תנועת התעוררות פועלת מאז הקמתה בנושאים רבים ושמירה על הפלורליזם הוא אחד המרכזיים. בתנועה רואים בצעד זה כ"אקט" חשוב ביותר במאבקם למען השמירה על הפלורליזם בעיר - ובכלל.

מירב כהן, חברת מועצת העיר ומהדמויות הבולטות בתנועת "התעוררות", התבטאה בנושא ואמרה כי "כיוון שאנחנו מרגישים שגונבים לנו את היהדות החלטנו ללכת על עתירה לבג"צ נגד שר הדתות והרבנות הראשית לישראל. בעתירה שכותב בימים אלו עו"ד אביעד הכהן, בשם תנועת התעוררות ובשם הקליניקות המשפטיות במכללת שערי משפט, נשאל האם לרבנות יש בכלל סמכות לקבוע לנו מי יחתן אותנו והאם הקריטריונים שהיא מכתיבה שווים לכולם".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה