הכנסת השיקה את מרכז המבקרים החדש



הפרויקט המושקע והמדובר של מרכז המבקרים החדש של הכנסת, הושק (ראשון) רשמית במסיבת עיתונאים שהתקיימה במשכן, במעמד יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין ושר החינוך גדעון סער. במרכז "עוצבו" מסלולי ביקור והדרכה מובנים ומותאמים לכל סוגי האוכלוסייה, ב-8 שפות שונות וללא תשלום

התמונות באדיבות דובר הכנסת

המתכונת של מרכז המבקרים שהושקה (א׳), מציעה סוגים רבים של סיורים בנושאים ושפות שונות וסיורים המיועדים לקבוצות גיל מגוונות. אפשר להזמין סיור מודרך בשמונה שפות שונות (עברית, ערבית, אנגלית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, רוסית ואמהרית). יש סיורים מיוחדים לגיל גן חובה, לכיתות בית הספר היסודי  א-ג, ד-ו, לחטיבת ביניים ולתיכון, לחיילים, לסטודנטים, לקהל המבוגרים ולגיל הזהב. יש סיורים למבוגרים בדגש על דמוקרטיה הלכה למעשה, סיורים במשותף עם בית המשפט העליון "גלגולו של חוק", סיורים בדגש על אמנות וצילום, על ארכיאולוגיה או על ארכיטקטורה.

 הסיור לגני הילדים מלמד מושגים ראשוניים כמו סמלי המדינה ומהי הצבעה. ילדי כיתות א-ג יכירו את מגילת העצמאות ומהם זכויות האדם בעזרת ספרו של אפרים סידון "עלילות פרדיננד פדהצור בקיצור" ויכתבו "אמנה כיתתית". לילדי ד-ו ממחישים את תהליך הבחירות הדמוקרטיות, את תפקיד הכנסת כמחוקק ואת תהליך החקיקה. בכיתות ז-ח ילמדו כאן על משמעות המושג ייצוגיות ועל דיון כחלק מתהליך קבלת החלטות. כל הסיורים לילדים הוכנו בשיתוף פעולה ובייעוץ מקצועי של משרד החינוך, שממליץ עליהם בחוזר מנכ"ל.

 מרכז המבקרים פיתח בשיתוף עם החוג למדעי המדינה באוניברסיטה העברית קורס בנושא "הכנסת ובתי מחוקקים במבט השוואתי", כשהחלק התיאורטי נלמד באוניברסיטה והחלק המעשי בין כותלי הכנסת. כן פותחה בשיתוף עם משרד החינוך תוכנית מיוחדת לכיתת מצטיינים כלל ארצית, שבחרו ללמוד אזרחות ברמה של 5 יחידות, במסגרתה יונחו תלמידים לכתיבת עבודת גמר מחקרית. מרכז המחקר והמידע של הכנסת ינחה את התלמידים בעבודתם.

 גם עבור צה"ל פותחו סיורים וסדנאות שונות. יש סיורים מותאמים לצוערי בה"ד 1, לקורסי פיקוד וקצינים ולקצינים בכירים. כן יצרמרכז המבקריםקשר עם תנועות נוער ועם הסוכנות היהודית, שתשלב סיור בכנסת בתוכנית המנהיגות של תוכנית 'מסע' ובתוכניות 'החוויה הישראלית'. כן מתכוונים להציע סיורים ייעודיים לחינוך המיוחד, ולמגזרים שונים באוכלוסיה.

 הנושא המבוקש ביותר על ידי הציבור הרחב הוא הסיור בדגש על דמוקרטיה. גם הסיורים לגני הילדים מבוקשים מאד. מאז החלו להציע לציבור את הסיורים החדשים הוכפל מספר המבקרים במשכן בחודש. אם רק לפני שנה עמד ממוצע המבקרים בחודש על 8000, הוא הגיע בחודשים האחרונים, מאז החל הפיילוט של המתכונת החדשה לממוצע של 16,000 איש בחודש, כל זאת בטרם החל הפורמט החדש שלמרכז המבקריםלפעול באופן רשמי.

 לאור הביקוש המתעורר והצורך להדריך מספר קבוצות בו זמנית, שולבו בסיורים אוזניות המאפשרות לקבוצות רבות לקבל הדרכה באותו חדר מבלי להפריע זו לזו. היום אפשר לצפות באולם שאגאל בילדי גן המקבלים הדרכה תוך ישיבה על הרצפה, לצידם קבוצת חיילים עומדים ולפניהם בני הגיל השלישי ישובים על כסאות, כשכל אחד שומע מדריך אחר באוזניות. אם בעבר התקיימו סיורים רק בימים בהם המליאה סגורה, היום מתקיימים סיורים חמישה ימים בשבוע.

 

כל הסיורים חינם.

יש לתאם הגעה מול מרכז המבקרים. מוקד ההזמנות בכנסת: טלפון: 02-675-3337;

דואר אלקטרוני: [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה