בר מצווה מאוחרת לקשישי מרכז היום במעוז ציון



הפעילות הקהילתית של ילדי כיתה ו' בבית הספר קס"ם הגיעה לאחרונה למרכז היום לקשיש שבשכונת מעוז ציון. הפעילות משותפת לבני הנוער והאזרחים הוותיקים ועוסקת בנושא ציון משותף של בר ובת המצווה, הן בחגיגה העתידית של המתבגרים והן באירוע שלא נחוג של המבוגרים

בימינו הפכו חגיגות בת ובר מצווה להפקה גדולה, בה אנחנו משקיעים את מרב כספינו ומאמצינו, הכול בכדי להעניק משמעות לציון הדרך החשוב הזה. בעבור רבים מהאזרחים הוותיקים שמגיעים מדי יום למרכז לקשיש בקסטל, מדובר בתופעה אותה אין הם מכירים בגוף ראשון. בילדותם אמנם ציינו את הגיעם למצוות, אולם הזמנים היו אחרים, הקיום לא היה פשוט ורובם ככולם חיו בארצות שבהם היהודים היו מיעוט נרדף. חגיגות לא היו על הפרק בתקופה ההיא. תלמידי קס"ם פועלים באחרונה בכדי לספק לאותם הקשישים חוויה מתקנת.

בית הספר קס"ם, שממוקם במעלה החמישה ומכיל ילדים ממבשרת ציון ומיישובי עוטף ירושלים, שם לו מטרה לקחת חלק פעיל ומשפר בחברה. באחרונה החלו ארבעה תלמידי כיתה ו' - עדן, ברקן, עמית ודולב בפעילות במרכז היום בקסטל, זאת במסגרת פרויקט קהילתי התנדבותי שנתי הנקרא "מעגלי קס"ם". המיזם החברתי מביא למיצוי את הרוח הקהילתית של בית הספר באמצעות פעילות השכבה הבוגרת.

ארבעת התלמידים מתייצבים מדי שבועיים במרכז היום ויוצאים ביחד עם הקשישים למסע אל העבר, מסע המבוסס על קשר בלתי אמצעי עם המבוגרים שהיו פעם בגילם. תחת הדרכתה של עתליה קורגן, העובדת הסוציאלית של מרכז היום, לומדים ילדי המאה ה-21 על מציאות שונה שהייתה מנת חלקם של בני גיל הזהב. הם שומעים סיפורים, דנים בהבדלים בין העבר להווה ומנצלים את הקשר האנושי המרגש עם המבוגרים לטובת פעילות משותפת  בחוגים, סדנאות ובשיחות של אחד על אחד. בסוף תקופת ההתנדבות ירכיבו המבוגרים והמתבגרים אלבומי בר ובת מצווה ויחגגו במסיבה גדולה משותפת.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה