נמנעה זכות ההצבעה מנשים בקלפי ברחוב שטראוס - מפקד המחוז הורה על פסילת התוצאות



ממידע שהגיע אל משטרת ירושלים, עולה כי סמוך לשעת סיום ההצבעה למנהלים הקהילתיים, ביקשו כמה עשרות נשים חרדיות להצביע בקלפי שברחוב שטראוס - אולם הדבר נמנע מהן על ידי קבוצת גברים במקום. מפקד מחוז ירושלים, ניצב ניסו שחם - הורה במכתב למהכ"ל העיריה כי יש לפסול את תוצאות ההצבעה בקלפי, וגינה את הדרת הנשים. לדברי גורם בשכונה, מדובר ב"פיצוץ מכוון" של הקלפי על ידי גורמים המקורבים לכמה מן המתמודדים בבחירות

רואה בחומרה את הדרת הנשים. ניצב ניסו שחם
מפקד המחוז ניצב ניסו שחם (בתמונה), הורה היום על הקמת צוות חקירה מיוחד שיחקור את הארוע שלשום (יום שלישי) בקלפי ברחוב שטראוס, במהלך הבחירות למנהלים הקהילתיים בעיר.
 
ממידע שהגיע למשטרת ירושלים, לקראת סיום הבחירות למנהל הקהילתי בשעה 22:00, ביקשו כמה עשרות נשים חרדיות להצביע בקלפי שבמקום, אך הצבעתן נמנעה מהן בכוח על ידי כמה עשרות גברים חרדים.
 

במכתב ששלח הערב (חמישי) ניצב שחם אל מנכ"ל עיריית ירושלים ויו"ר ועדת הבחירות למנהלים קהילתיים בעיר, דורש מפקד המחוז לפסול את תוצאות הבחירות בקלפי המדובר, עקב הפגיעה הקשה בהליך הבחירות בקלפי.

ניצב שחם התבטא בחריפות ואמר כי מדובר ב"פגם מהותי בבבחירות ובהליך הדמוקרטי, כאשר נשים החברות שוות בקהילה הודרו בצורה כה בוטה ונמנעה מהן זכות הבחירה".

 
גורם בשכונה: "מדובר בפיצוץ מכוון ע"י 2 מהמתמודדים"

 
לדברי אדם המעורה בנעשה בשכונת "מאה שערים", אין מדובר כלל בסוגייה של "הדרת נשים", אלא בניסיון מכוון של שניים מן המתמודדים בבחירות להביא לביטול התוצאות בקלפי, לאחר שחשדו כל אחד כי השני ביצע זיופים בקלפי באמצעות תומכיו, ובמקום להתלונן ולהגיש תביעה לועדת הבחירות (או בבית המשפט),  הם נכנסו לשם רעולי פנים ופסלו את הקלפי בכוחות עצמם, באמצעות קריעת הקלפי לגזרים.

לדברי אותו גורם, שני המתמודדים מכחישים את הקשר שלהם לסיפור "וכדי להינצל מחקירת משטרה הם די נהנים מהבלאגן שעושים פה כאילו והיה "הדרת נשים"".

זאת ועוד, לדברי הגורם אין פה שום בקשה ל"פסילת הקלפי" כי הקלפי נפסלה ביום הבחירות עצמה. 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה