סופגניה עם חומוס?!



בעיר העתיקה בירושלים מזמן לא ראו פרץ כזה של שיתוף פעולה יהודי ערבי. תנועת "צעירים למען ירושלים" שילבה בין הסופגניות המסורתיות לחומוס האסלי. התוצאה – סופגנייה ירושלמית

חג החנוכה הגיע והטעם בפה מתחיל לשעמם? עוד פעם לביבות, סופגניות, אבקת סוכר וריבה? אז מסתבר שלא בהכרח. תנועת "צעירים למען ירושלים" החליטה השנה לרענן את הליין של הסופגניות ופיתחה ביוזמה חדשה ומפתיעה – "סופגנייה ירושלמית". הסופגנייה המשודרגת ממולאת בלא אחר מאשר ממרח חומוס, ולמי שרוצה יש גם חריף בצד.

היוזמה המעניינת, הביאה למחזה מעניין לא פחות: השבוע נצפה תור של תיירים יפנים, מטיילים ישראליים ועוד סקרנים, אשר צבאו סביב עגלת הרוכלים של יסחאק בשוק של העיר העתיקה. העגלה הותיקה, שודרגה לקראת חנוכה. המתנדבים מתנועת "צעירים למען ירושלים" חילקו לבאים לשער יפו את "הסופגנייה הירושלמית" עתירת החומוס.  למבצע התגייס הרוכל יסחאק וחבריו שגם כן החלו לחלק לעוברים ושבים את היצירה הקולינארית, אל מול מגדל דוד שבעיר העתיקה.

הילה זיסברג, יו"ר צעירים למען ירושלים: "כנראה שעלינו כאן על טעם חדש, שאולי עוד ייכנס לספרי המתכונים יום אחד. הסופגנייה הירושלמית היא שילוב מיוחד של המרכיבים המסורתיים לטעמים הירושלמיים. אנחנו שמחים על השיתוף הפעולה שנוצר בין "צעירים למען ירושלים" לרוכלי העיר העתיקה, והצלחת הסופגנייה הירושלמית בקרב הבאים בשערי העיר מעידה שעבודה משותפת בין תושבי העיר, מובילה לתוצאות טובות, מהנות וטעימות לתושבי ירושלים ולמבקרים בה".

הרוכל יסחאק סיפר כי "אני אוהב את החגים של היהודים כי תמיד יש בהם הרבה אוכל ולכן גם הרבה פרנסה. כבר שנים חשבתי על לשלב סופגניות עם משהו חריף, השלב הבא זה אוזני המן עם חומוס בפורים"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה