שגרירים ליום אחד



במוסדות אקדמיים רבים מלמדים מדעי המדינה ופוליטיקה, אבל לא רבים הם הסטודנטים שיוצא להם להכיר וללמוד מקרוב כיצד נראים הדברים מאחורי הקלעים ומה באמת עושים אנשי משרד החוץ, שגרירים ונספחים של מדינות זרות בישראל. בחמישי האחרון נחשפו 5 סטודנטים ממכללת הדסה לסודות הכמוסים של מערכת הבחירות בארה"ב

מכללת הדסה: ימים פתוחים
בחמישי האחרון, קבוצה של כחמישים סטודנטים מהחוג לתקשורת ופוליטיקה במכללת הדסה ירושלים, זכתה להכיר ממש מקרוב נבחרת אנשים שנשלחו לישראל מטעם שירות החוץ של הממשל האמריקאי. הסטודנטים השתתפו ביום עיון מיוחד שנערך ב"מרכז האמריקאי" של שגרירות ארה"ב בישראל. המרכז הוא שיזם את המפגש והזמין את הסטודנטים, בכוונה לחשוף בפניהם סוגיות מעניינות הנוגעות למערכות בחירות בארצות הברית.

הקבוצה, מלווה על ידי ד"ר דליה גבריאלי שמעה הרצאה מקיפה מפי פרופסור דיוויד ריצ'י, מומחה להיסטוריה ופוליטיקה אמריקאית, שסקר בפני הסטודנטים את המערכת הפוליטית בארצות הברית. בהמשך, הם נפגשו עם מנכ"ל המרכז, הדיפלומט האמריקאי שרי קולקרני, שהציג בפניהם מצגת בנושא "דמיון מול מציאות", כיצד מוצגת מערכת הבחירות בסדרות וסרטים דוגמת "הבית הלבן", לעומת האופן בו מתנהלים הדברים במציאות. קולקרני ציין כי גם במציאות, לאופן שבו המועמד לנשיאות ארה"ב מציג את הדברים בפני הציבור, יש חשיבות רבה.

לסיום, חולקו הסטודנטים לקבוצות וכשכל קבוצה התבקשה "להקים" מפלגה, בנתה מצע בחירות ואף הוטלה עליה לקיים מסיבת עיתונאים, במסגרתה הציגו את המפלגה ומועמדיה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה