גם נשים יכולות



נשים פורצות דרך: בפאנל יזמות נשים שהתקיים במכללה האקדמית להנדסה ירושלים דנו המשתתפות בגורמים למספרם המועט של מיזמים בתחום ההיי-טק המוקמים על ידי נשים, בקשיים בגיוס הון לסטארט-אפ חדש, בגישות הניהול של נשים לעומת גברים ובשילוב בין קריירה לחיי משפחה

בפאנל, שהונחה על ידי ד"ר גתית גילרן ראש דקנאט הסטודנטים, השתתפו שלוש יזמיות צעירות ומצליחות, שסומנו כהבטחה הבאה בתחום ההייטק והטכנולוגיה: אורית חשאי, יזמית אינטרנט סדרתית ומנכ"ל Brayola; גלי רוס, מייסדת ומנכ"לRazoss ; ואורנית שנער, מייסדת ומנכ"ל Sanchi Consulting.

היזמיות שיתפו את הנוכחים בסיפורן האישי,  באתגרים העומדים בפני יזמית מתחילה בגיוס משקיעים והון לפיתוח המיזם, והציעו לנוכחות לא להתפשר:"בהקשר של גיוס כספים, כמו בדברים אחרים, יש כסף ויש כסף", אמרה גלי רוס, "לכל סיטואציה, לכל מיזם והתנהלות, יש את תו התקן הנכון ביותר עבורו.  הכסף יכול להגיע מכל מיני מקורות וחשוב שתתעקשו על מה שנכון ומתאים לעסק שלכן". אורנית שנער הוסיפה כי "כימיה עם משקיעים היא דבר חשוב, על אף הקושי, עדיף לוותר על כסף אם הוא מגיע ממשקיעים שלא רואים את המציאות עין בעין כמוכם".

את הפער הקיים בין  המספר הגדול של מיזמים, לבין מיעוט נשים יזמיות בתעשייה ייחסו המשתתפות למסרים ולחינוך שמקבלות נשים מגיל צעיר מאוד.  אורית חשאי חלקה מניסיונה כפעילה ומתנדבת בעמותת צ.ב.ע (צעירים בונים עתיד) העוסקת בקידום חינוכי וחברתי של ילדים: "ילדות יכולות להיות חכמות מאד וחדות מחשבה, ועדיין, כאשר נשאלת שאלה בפורום של בנות ובנים, הן תעדפנה שילד אחר יגיד בשמן את התשובה. לבנים לעומת זאת אין בעיה לעמוד ולדבר מול כולם,  גם אם הם לא הכי מבריקים או אין להם משהו חכם לומר. צריך לדרבן ילדות כבר מגיל צעיר לצאת קדימה, לדבר ולהעז". לדעת אורנית שנער, שבצד הקריירה מגדלת יחד עם בן זוגה חמישה ילדים, השינוי צריך להתרחש בבית: "אצלי בבית כולם מחויבים לעשות את חלקם במטלות באופן שווה- כולם מוציאים את הזבל, כולם עושים כביסה, כולם מנקים וגם- כולם הורגים ג'וקים כשצריך".

לשאלת סטודנטית הלומדת במחלקה להנדסת חומרים מתקדמים ופעילה בתכנית מנהיגות נשים במכללה, האם קיים הבדל בין סגנון ניהול "נשי" ל"גברי" ענתה גלי רוס: "ניהול נשי הוא משמעותית טוב יותר בעיניי. נשים נבונות יותר, סבלניות יותר, רואות תמונה יותר רחבה, מסוגלות לספוג את הסביבה בצורה אינטואיטיבית יותר ולתרגם את זה ליתרון מהר יותר".  לעומתה אורית חשאי לא שללה יכולות ניהול אחרות ואמרה "כל החברות המצליחות שאני מכירה מובלות על ידי מנהלים משני המינים, לנשים יש נקודת מבט שאין לגברים ולהפך, וההצלחה היא בשילוב של גברים ונשים ביחד בעמדות ניהוליות".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה