כ-1000 איש צעדו אמש ברחובות ירושלים



אמש (מוצ"ש) יצאה לדרך "מחאת קיץ 2012". כ-1000 איש יצאו לרחובות ירושלים וצעדו לעבר בית ראש הממשלה. המפגינים: "אנחנו נחזיר את המושכות לעם"

 12 במאי, הוא יום המאבק הבין לאומי ברחבי העולם. אמש צויין המאבק הגלובאלי  נגד השיטה המנצלת. במקביל לשותפים למאבק במאות ערים בעולם, גם בישראל דרשו "להחזיר את המדינה לאזרחים".

כמו בערים רבות בישראל, גם בירושלים התכנסו פעילים חברתיים ותנועות רבות בכדי לומר לממשלה הנוכחית: "עד כאן, החזירו את המושכות לעם!". שתי צעדות יצאו לדרך בשעה 20:30. הצעדה הראשונה יצאה מגן הסוס והשנייה השייכת ל"קבוצת המעברה" החלה בצומת פת. שתי הקבותות נפגשו בביתו של ראש הממשלה.

 יואב פריקל ממארגני המחאה בירושלים: "אני אומנם מ"המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה" אך אמש הפגנתי כאחד האזרח. חשבנו שדברים ישתננו אחרי מחאת הקיץ הקודם, אך המציאות מוכיחה ההפך. הממשלה הזו לא מיישמת את מסקנות ועדת טרכטנברג ובכלל היא מנותקת מהעם. צריך להזכיר לממשלה במדינה, כי בשלטון דמוקרטי, העם הוא זה שקובע ולא להפך".
 
קבוצת המעברה: "למרות מחאת הקיץ, הרפורמות שעשתה הממשלה בתחום הדיור (או בתחום הזכות לחיים בכבוד) אינן מספקות - חוק הדיור הציבורי בוטל, אין תוכנית מעשית לבנייה של דיור ציבורי, אין תוכניות לבניית דיור בר השגה במחירים מפוקחים וסבירים, והרשימה עוד ארוכה. בניינים נטושים נותרו ריקים, בזמן שאנשים ברחוב. פוליטיקאים מראים לנו שוב ושוב כי הם אינם מעונינים לייצג אותנו אלה רק לשמור על הכסא שלהם. אנו קוראים לכל מי שמאס בפוליטיקה הייצוגית,  ומתחבר לאידיאולוגיה שהטווינו מאז הקיץ, של פעולות ישירות ליישום זכויותינו, של לקיחת האחריות בידיים, ושינוי המציאות בפועל".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה