המסע של ח"כ אריאל ברכבת הקלה



יו"ר הוועדה לביקורת המדינה הגיע אמש (ב') לסיור ברכבת הקלה לקראת הדיונים הצפויים בעניין התקלות בתפקודה ולא הצליח לרכוש כרטיס במשך דקות ארוכות: " נפעל לזימון דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בעניין"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל הגיע אמש לסיור ראשון ברכבת הקלה וראה מקרוב על מה מתלוננים נוסעי הרכבת במשך תקופה ארוכה. אריאל מתכוון לערוך בתקופה הקרובה סדרת דיונים בנוגע לתלונות הרבות המגיעות לשולחן הוועדה, על תפקוד הרכבת הקלה והרפורמה הצפויה בתחבורה הציבורית בעיר.

ח"כ אריאל הגיע לתחנה בהר הרצל וכשניסה לרכוש כרטיס נסיעה, נתקל בבעיה נפוצה: שלוש מכונות כרטיסים לא פעלו ובמשך דקות ארוכות ניסו גם הפקחים ומנהל התפעול של הרכבת לפתור את הבעיה. בסופו של דבר, במכונה הרביעית הצליח הח"כ לקנות את הכרטיס אחרי דקות ארוכות. את אריאל ליוותה גם חברת מועצת העיר, מחזיקת תיק השירות לאזרח, יעל ענתבי שהתקשתה גם היא לרכוש כרטיס באמצעות כרטיס הרב קו שברשותה.

במהלך הנסיעה שוחח ח"כ אריאל עם נוסעים שחלקו עימו את החוויות הפחות נעימות מהנסיעות ברכבת הקלה עד כה. אחד מתושבי שכונת פסגת זאב אמר לח"כ: "תושבי פסגת זאב מבלים יותר זמן מכולם בפקקים ומבזבזים יותר זמן מכולם בדרך הביתה. ביטול קווי התחבורה יהפוך אותנו לאסירי פסגת זאב מטעם הרכבת".

בעקבות הסיור מתכוון יו"ר הוועדה לביקורת המדינה לקבוע סיור נוסף עם חברי הוועדה ולקבוע דיון דחוף במהלכו הוא מתכוון לבקש ממבקר המדינה לכתוב חוות דעת על הבעיות הרבות ביניהם: הארכת ההגעה ליעד ומעבר בין אוטובוסים לרכבת,תכנון רמזורים לקוי וסנכרון לקוי בין הרכבת לתחבורה הציבורית וכלי הרכב הפרטיים היוצרים עומסי תנועה, מדיניות הקנסות ברכבת וההסכם בין המדינה לזכיינית סיטיפס לפיו נקבע סף משתמשים יומי לא ריאלי שצפוי לעלות עשרות מיליונים בשנה לקופת המדינה.

יו״ר הוועדה לביקורת המדינה, ח״כ אורי אריאל אמר בתום הסיור: ״לצערי ישנם לא מעט בעיות ברכבת הקלה, והכוונה להפוך את הרכבת למונופול עם ביטול של קווי אוטובוס רבים רק תחמיר את המצב ולא תסייע. לצערי אפילו אני נתקלתי בקשיים ברכישת כרטיס ובהבנת התפעול וצריך לומר בבירור- מה שלא יהיה פשוט, פשוט לא יהיה. בימים הקרובים נפעל לזימון דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה בעניין ובכוונתי לבקש ממבקר המדינה לבחון את הבעיות העומדות על הפרק וכן את ההסכם עליו חתמה המדינה שצפוי לעלות למשלם המיסים הישראלי מיליונים רבים״.

חברת מועצת העיר, יעל ענתבי הוסיפה: "הגיע הזמן להחזיר את הרכבת הקלה להיות מה שהיא -כלי תחבורה שאמור לשרת את ציבור הנוסעים. איכשהו התהפכו היוצרות כך שהנוסעים הפכו למשרתי הרכבת. אם לוקח לנוסע יותר זמן להגיע ליעדו והוא גם צריך להחליף ביו רכבת לאוטובוס פעם או פעמיים, מבחינתי מדובר בכשלון. צריך להשאיר את רוב קווי האוטובוס בעיר ירושלים במתכונתם ולא להפוך את התושבים לשבויים של הרכבת. בנוסף ללמוד מהנסיון עם הרכבת ולכן - לבטל את הארכת קו הרכבת לנווה יעקב, לבטל סלילת קווי רכבת נוספים. בקיצור, להפסיק לשפוך כסף טוב אחרי כסף רע! הדברים נכונים במיוחד עפ"י הדברים שחשפתי בשבוע שעבר שהמדינה אמורה לשלם לזכיין כ 80 מיליון ש"ח בשנה כרשת ביטחון".

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה