כבר השנה: תכנית יום לימודים ארוך תיושם בבירה



הוחלט לכלול את ירושלים במהלך הרחב להפעלת יום לימודים ארוך לאחר שעות הלימודים לגילאי 3-9 בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים בבירה כבר בשנת היישום הראשונה החל מהשנה (תשע"ג)

מדובר בבשורה משמעותית להורים בירושלים שיזכו ליום לימודים ארוך עבור ילדיהם עד השעה 16:00, כאשר כיום מסתיים יום הלימודים ב-13:30. בנוסף כתוצאה מהמהלך עלות הצהרון תרד משמעותית והיא תעמוד לכל היותר על 267 שקלים לחודש לילד בהשוואה ל-815 שקלים המשולמים על ידי ההורים כיום לצהרונים פרטיים.

כמו כן,  המהלך מעודד הורים צעירים עובדים, להם תינתן הנחה משמעותית נוספת בעלות לצהרון של למעלה מ-100 שקלים לחודש. מעתה יזכה כל ילד לארוחה חמה אשר תפוקח על ידי משרד החינוך ועיריית ירושלים. כמו כן יתקיימו פעילויות העשרה עבור הילדים במהלך שהותם בצהרונים והן יכללו חוגים מתחומי הספורט והיצירה. 


ירושלים הינה העיר הראשונה שנכנסת לפרויקט מהערים הגדולות הארץ והיא תהווה פיילוט למימוש המהלך בערים נוספות. עיריית ירושלים שמה לה למטרה להחיל את תכנית הצהרונים כבר במחצית השנייה של שנת הלימודים הנוכחית (תשע"ג) ומעוניינת בהחלתה על כלל מוסדות החינוך בעיר. בחלקו הראשון ימומש הפרויקט כפיילוט בכ-570 מוסדות חינוך ברחבי העיר ובהמשך הוא עתיד להתרחב למוסדות נוספים במסגרת התקציב הקיים. 

ראש העיר ניר ברקת ציין כי "מדובר בהישג אדיר, באמצעות המהלך אנו מייצרים תקווה למשפחות צעירות רבות שחשובות כל כך לעיר. הצלחנו להשיג יעד ארוך טווח בהארכת יום הלימודים במחיר נמוך ופוטנציאל משיכת המשפחות הצעירות לבירה רק יגדל". 

במשרד החינוך הוסיפו כי פתיחתן של  מסגרות ציל"ה בירושלים מצטרפות לפתיחתן של מסגרות חינוך חינם לגילאי 3-4, אשר הוביל שר החינוך, גדעון סער. 

פתיחתן של מסגרות ציל"ה וחינוך חינם לגילאי 3-4 מהווים בשורה גדולה לציבור ההורים בישראל. מדובר בשני מהלכים גדולים אשר נועדו להקל על הנטל הכלכלי המושת על המשפחות בישראל, באמצעות חיסכון של כ- 1,500 ₪ בממוצע, מדי חודש למשפחה שילדיה לומדים בגנים של 3-4.  
 
תמונה: flash 90.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה