מחממים בידידות



3100 קשישים נזקקים בירושלים יזכו למענק חימום בגובה 500 ₪ כחלק ממבצע ארצי של הקרן לידידות, לחימום חורף לקשישים.

המענק ינתן במסגרת מבצע סיוע ל-16 אלף קשישים נזקקים ברחבי הארץ באמצעות מענקי חימום וחלוקת שמיכות חורף. המבצע הארצי יחל ב-1 בינואר ובמסגרתו יקבלו הקשישים, המתגוררים ב-110 יישובים קרים, סיוע בהיקף כולל של כ-9.4 מיליון ש"ח.
ב-1 לפברואר מחירי החשמל צפויים לעלות ב-12% אחוז ולהשלים בכך זינוק של 30% בתוך פחות משנתיים! כל זאת קורה על רקע החורף הקר הפוקד את ישראל ואוכלוסיות שלמות נאנקות תחת הנטל הכלכלי הכרוך בחימום הבית. האוכלוסייה הרגישה ביותר היא הקשישים מקבלי השלמת הכנסה אשר הכנסתם הדלה מקצבאות אינה מספיקה לכיסוי צרכיהם הבסיסיים והם נאלצים לבחור בין חימום ביתם לרכישת מזון, תרופות ומוצרי בסיס אחרים.

ביום שלישי ה-1.1.2013 תחל הקרן לידידות, כמדי שנה, את מבצע "מחממים בידידות" – פרויקט חימום למען קשישים נזקקים. במסגרת הפרויקט תעניק הקרן ל-16 אלף קשישים נזקקים סיוע ע"ס 500 ₪ בהמחאה שמית הניתנת לשימוש בכל בנק. בנוסף תחלק הקרן כ-11 אלף שמיכות חורף. התקציב הכולל של הפרויקט הוא בסך 9.4 מיליון ₪.
חלוקת המענקים והשמיכות תתבצע דרך מחלקות הרווחה ב-59 רשויות הכוללות 110 יישובים המוגדרים קרים על פי קריטריונים של ביטוח לאומי. מתוכם 67 יישובים במגזר היהודי, 41 יישובים במגזר הערבי ושני יישובים מעורבים.
מקבלי הסיוע יהיו קשישים המטופלים ברווחה ומקבלים קצבת זקנה בתוספת השלמת הכנסה. עדיפות ניתנת לבני 75 ומעלה. בירושלים יזכו 3100 קשישים נזקקים לקבל את הסיוע בסך כולל של 1.5 מיליון שקלים. מאז שנת 2006 העניקה הקרן לידידות מענקי חימום לחורף בהיקף של 75 מיליון שקלים לעשרות אלפי קשישים נזקקים.
נשיא הקרן לידידות הרב יחיאל אקשטיין: "חוסנה של חברה נמדד באופן בו היא מטפלת בחוליות החלשות ביותר בתוכה. כשליש מהקשישים בישראל אינם מסוגלים לכסות את הוצאותיהם החודשיות. קצבאות הזקנה והשלמת הכנסה מספיקות בקושי לכיסוי מחצית מצרכיהם הבסיסיים של הקשישים בעוד יוקר המחייה הולך וגובר. בחודשי החורף מצוקת הקשישים מחריפה ורבים מהם נאלצים לעמוד בפני בחירה בלתי אפשרית בין חימום הבית, קניית מזון או תרופות. מצב זה הוא תעודת עניות למדינה ולחברה כולה. אנו קוראים לכל המפלגות לקדם את נושא הסיוע לקשישים ולפעול להתאמת גובה הקצבאות ליוקר המחייה כבר בתחילת כהונתה של הממשלה הבאה".
ראש עיריית ירושלים מר ניר ברקת:"הקרן לידידות פועלת לחיזוק חוסנה החברתי של ישראל. הקרן ,הפועלת באמצעות תרומתם הנדיבה של אזרחי ארה"ב ונוצרים אוהבי ישראל ברחבי העולם, מסייעת לאוכלוסיות במצבי עוני וסיכון, פועלת לעידוד העלייה והקליטה, מסייעת למאות אלפי יהודים נזקקים ברחבי העולם ומשקיעה ברווחת אזרחי ישראל ובביטחונם בשעת חירום. במהלך שתיים עשרה שנות פעילותה בארץ, תרמה הקרן כשני מילארד  ₪ למאות פרויקטים חברתיים בישראל.
 
 
צילום flash 90.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה