עץ הערכים: כך תדעו איזה תיכון בעיר טוב יותר



ביום ראשון צפוי להתפרסם "עץ הערכים". מדובר בדירוג מלא של כל התיכונים בעיר, על פי תחומים שונים. הנתונים יהיו פתוחים לשימוש הציבור הרחב, וישרתו הורים ותלמידים, כמו גם את מנהלי בתי הספר.המדד יוצג לראשונה ביום ראשון, במהלך כנס ירושלים לחינוך

"עץ הערכים" ידרג את נתוני התיכונים בעיר לפי מספר קטגוריות. המרכזיות בהן: הישגים, אקלים בית ספרי, נתון המשלב בין שביעות רצונם של התלמידים והוריהם, ואקלים חברתי ערכי, מדד העוסק בפעילות התנדבותית או נתוני גיוס לצה"ל.

כל בית ספר נמדד גם ביחס לבתי ספר אחרים בעיר. כך חולקו התיכונים לשלוש קטגוריות סוציו-אקונומיות. ראש העירייה, ניר ברקת, הסביר בראיון לרדיו ירושלים את החלוקה "ירוק זה המצב הטוב ביותר, צהוב, טעון שיפור ואדום משקף פער גדול, ודרישה לשפר". מעתה, ניתן יהיה לראות ברשת, את מצב בתי הספר בעיר, ולהבחין גם במגמת שיפור או עליה ביחס לשנים קודמות.

פרסום הנתונים עורר לא מעט שאלות, לגבי הנחיצות בפרסום מקומם במדרג של בתי ספר שונים, בעיקר משכבות חלשות. "מדובר במהפכת שקיפות" מציין ברקת "זוהי העיר הראשונה שחושפת את נתוני בית הספר לעיני הציבור כולו. אני קורא למנהלים, הורים וילדים, לעשות בנתונים שימוש מושכל".

עוד מספר ברקת כי בעירייה כבר עובדים על עץ מדדים המותאם לבתי הספר היסודיים, ומקווים לפרסם אותו כבר בשנה הבאה "אנחנו עובדים על מדדים חדשים, הן בבתי הספר היסודיים, והן במזרח העיר, שם המדד המרכזי יהיה מניעת נשירה".

כאמור, ביום ראשון יפתח שבוע החינוך בעיר, בסימן "חינוך פורץ חומות". השבוע יפתח בכנס ירושלים לחינוך בשיתוף עיתון "הארץ", בנושא מדידה והערכה. במהלך הכנס יפורסם "עץ הערכים" ויפתח לשימוש הציבור הרחב.

 

 

צילום:פלאש90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה