הועדה לקידום מעמד האישה בכנסת ביקרה במעון נשים של ויצ"ו

$(function(){setImageBanner('e96f989b-345e-46a1-9fdf-77da34d122b2','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

ביקור ראשון של ועדת קידום מעמד האישה, בראשותה של חברת הכנסת עליזה לביא ממפלגת יש עתיד, במקלט נשים של ויצ"ו בעיר. המפגש כולו, יוחד להכרות עם מצוקת הנשים שברחו מביתן לאחר שהוכו וקיבלו איומים על חייהן, חברי הועדה הבטיחו על שינוי כבר במושב הכנסת הנוכחי

במפגש שהתקיים הבוקר במקלט הנשים בויצו נכחה יושבת ראש הוועדה,חה"כ עליזה לביא, וגם חברי ועדה נוספים, בהם חברת הכנסת שולי מועלם מהבית היהודי, וחבר הכנסת חיליק בר ממפלגת העבודה. מצוקת הנשים שעברו יחד עם ילדיהם לחיות במקלט המשמש להן מסתור ובית, לרוב לא מדוברת.  זו אולי גם הסיבה שבעיות רבות אינן נפתרות, ואף צומחות רק לאחר הגעתן למקלט.


הנשים אינן מקבלות תמיכה כלכלית בעת שהותן במקלט, אך אין באפשרותן להתפרנס בשל השמירה על פרטיותן והפחד שמקום המקלט יתגלה לגברים שהיכו אותן ופעמים רבות גם איימו על חייהן. לא מעט מהנשים מעידות על רשלנות המשטרה בביצוע החקירה, תיקים רבין נגד גברים מכים נסגרו, שופטים רבים התעלמו מחומרת המעשים, וזיכו את הגברים המכים מאשמה.
הנשים מעידות, כי הן נמצאות לבד במערכה, ולאחר שיצאו מהמקלט, יידרשו להתחיל מחדש את חייהן, אך האיומים לא ייפסקו. בויצ"ו מנסים לספק להן כלים מתאימים לשיקום: שירותי עבודה סוציאלית, מפגשים קבוצתיים ואף הפנייה לשירות בריאות הנפש.

הן מגיעות אל המקלט בירושלים מכל רחבי הארץ, רחוק ככל האפשר ממקום מגוריהן. היום יש במקלט הירושלמי תקן ל-13 נשים, ושוהות בו בפועל 12. בהנהלת ויצ"ו , מעידים כי פעמים רבות סרבו לפניות נשים במצוקה בשל מחסור במקום. נשים אלכוהוליסטיות או נרקומניות מופנות באופן אוטומטי למוקדים אחרים, ואינן משתלבות במקלט הרגיל, כך גם לגבי נשים הלוקות במחלות נפש שונות.

חברי הועדה לקידום מעמד האישה, הבטיחו היום כי יחתרו לחקיקה כבר בכנסת הנוכחית, לשם הכרה במצוקת הנשים, שינוי מהותי באופן התנהלות החקירה המשטרתית, והכשרת השופטים העוסקים בתיקים אלה. את התוצאות הבטיחו, כבר במושב הנוכחי.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה