כתובות נאצה רוססו בבית חברת הנהלת "נשות הכותל"

$(function(){setImageBanner('24bf6970-6047-4fcd-997c-94dc67629321','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

בחדר מדרגות ברחוב שלום יהודה בעיר, התגלו כתובות נאצה המגנות את "נשות הכותל". המשטרה פתחה בחקירה

במהלך הלילה( יום א ), רוססו כתובות נאצה בבניין מגוריה של פגי סידור חברת הנהלה של ארגון "נשות הכותל". בין היתר נכתב "תג תורה", ו"הכותל אינו הפקר".

ראש העירייה גינה את ריסוס הכתובות וקרא למצות עם מבצעי המעשה את חומרת הדין. "
ריסוס הכתובות הוא אלימות לכל דבר וכי יש לטפל בה בכל חומרת הדין. הדרך ליישוב מחלוקות בעיר אינה באלימות, אלא בשיח והידברות והגעה להסכמות רחבות ככל הניתן שייתנו מענה לצרכי כל הצדדים".

בתגובה אמרה פגי סידור:" הכתובת שהיתה לי הכי קשה לקריאה היתה "פגי פג תוקפך", כי יש בה משהו מאוד אישי ומאוד מתלהם".

הרב שמואל רבינוביץ' הגיב על המעשים אתמול בתכניתו של שלום אורן , לדבריו, "בראש ובראשונה יש לגנות את המעשה שעשו זו לא דרכה של תורה, דרכי התורה היא בדרכי נעם". עוד הוסיף כי "אין מקום למעשה כזה, בעיקר לא סביב הכותל, זהו מקום מאחד, בסימן של שלום וגשר בין יהודי ליהודי"

רבינוביץ' הדגיש כי הכותל, לתפיסתו אינו שייך רק לאורתודוקסי, אך את קביעתו זו סייג ואמר "התרעתי וצפיתי התלקחות כזאת, אנחנו נמצאים במקום מאד נפיץ ומורכב, צריך לחפש במקום זה את הענווה" בשנים האחרונות לדברי הרב, הגזימו נשות הארגון בדרישותיהם ואף אמרו כי ברצונם "להפיל את המחיצה" , לדברי הרב "זה פוגע ברגשות רוב המתפללים"

לגבי תפילת ראש חודש תמוז, שתתקיים ב-9 ביוני, אמר רבינוביץ' כי הוא משקיע מאמץ אדיר בכדי למנוע התלקחות. "השרה לבני, והשר בנט מבינים את הרגישות של הנושא, הכותל הוא לא המקום לבטא השקפות עולם, לא המקום שכל אחד יכול לנהוג בו את מנהגיו".

מנשות הכותל נמסר בתגובה: "סביר להניח כי מדובר בצעירים משועממים, הפועלים בהתאם לצלילי ההסתה של מנהיגיהם. הבעיה האמיתית שעומדת בפני החברה הישראלית היא לא מה הם עשו אלא מה יעשו כעת מנהיגי הציבור החרדי. הכתובת על הקיר. אנו קוראות לרבנים להשמיע את קולם ולגנות נחרצות את עצם המעשה ולעצור את ההסתה נגד נשות הכותל, ללא קשר לוויכוח הציבורי הלגיטימי".


המשטרה פתחה בחקירה.   


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה