היום (יום א') : שביתה בצהרונים



עובדות הצהרונים הכריזו על שביתת מחאה בת יום אחד (שתתקיים היום) במחאה על הפגיעה בתנאי העסקתן. ארגון ההורים למערכת החינוך בירושלים: "אנחנו מצרים על חוסר היציבות במערכת ומה שנראה כמו ברדק בחודש יולי".

העובדות ישבתו היום (יום א') ליום אחד במחאה על פיטוריהן בסיום חודש יוני ועל הרעת תנאיהן: גננת וסייעת על 31 ילדים, העדר ביטחון תעסוקתי, משכורת שעתית ואי תשלום על חופשות משרד החינוך.

כזכור, בחודש פברואר השנה נכנסה לתוקפה תכנית "ציל"ה" שכללה הקלות משמעותיות בהוצאות ההורים: במקום 815 ש"ח לילד לחודש נדרשים ההורים לשלם 267 ש"ח בלבד. ואולם כניסת התוכנית כללה הרעה משמעותית בתנאי ההעסקה של העובדות: מעבר ממשכורת חודשית ("שכר גלובלי") למשכורת שעתית – כלומר, תשלום על שעות עבודה בפועל בלבד, ואי קבלת משכורת בחופשות מערכת החינוך. בנוסף כללה התכנית ירידת שכר בהיקף של 20% (גננות) ו-47% (סייעות).

מאבק משותף של העובדות, כוח לעובדים, ארגון הורים וסיעת ירושלמים הביא לסיכומים שהיו אמורים לצמצם גזירה זו באופן משמעותי, אולם בפועל לטענתם, הסיכומים קוימו באופן חלקי בלבד והפגיעה בשכר העובדות נותרה קשה ביותר.

בימים האחרונים ניסו בארגון ההורים, מתוך אחריות ודאגה, לתווך ביצירת הסכם בין העירייה והעובדות בנוגע להעסקתן בחודש ה11. "אנו רואים בעירייה אחראית לערעור המצב ולתחושת חוסר הוודאות שלנו ההורים ושל הילדים בנוגע לחודשי הקיץ. בעוד חודש, נכון להיום, לאלפי הורים לא מובטח כרגע פיתרון ציבורי ואיכותי לילדים בחודש יולי. ולכן אלפי הורים ייאלצו לקחת חופש או למצוא פיתרון חלופי, פרטי, באלפי שקלים לילד. הארגון מגבה את החלטת העובדות וכוח לעובדים להשבית את הצהרונים" הם אומרים.

פז כהן, יו"ר ארגון ההורים: "אחרי שנה של טלטלות בצהרונים, שמירה על יציבות המערכת היא היעד המרכזי בראש ובראשונה לטובת הילדים. העירייה עשתה מאמצים רבים ומבורכים לשילוב תכנית הצהרונים בירושלים, אבל במבחן התוצאה התכנית בדרך לכשלון. נדרש עוד מאמץ קטן שיבדיל בין כישלון להצלחה".

סיעת "ירושלמים" בראשות רחל עזריה קוראת לתמוך בשובתות, לדבריהם, "בימים אלה מתקיימים מגעים מול העירייה בכדי לאפשר בטחון תעסוקתי לעובדות. רק אם נראה חזית מאוחדת של הורים ועובדות נוכל להשפיע על העירייה למצוא פתרון ראוי למשבר".

 

תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה