ברברה סטרייסנד קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית ויצאה נגד הדרת נשים בישראל



האמנית ברברה סטרייסנד קיבלה תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה העברית השבוע בטקס מיוחד שנערך לכבודה בקמפוס הר הצופים. האוניברסיטה החליטה להעניק את התואר לסטרייסנד על תרומתה לעולם המוזיקה, התרבות והאמנויות, בהערכה על פעילותה החברתית למען רווחת בני האדם ומתוך הכרת טובה על ידידותה למדינת ישראל ולאוניברסיטה העברית.

לאחר שקיבלה את התואר מידי נשיא האוניברסיטה פרופ' מנחם בן-ששון סיפרה סטרייסנד על הקשר העמוק שלה עם האוניברסיטה העברית שנמשך מסוף שנות השבעים, אז נעשתה פעילה באגודת שוחרי האוניברסיטה באמריקה. סטרייסנד, שאביה שנפטר בהיותה תינוקת והיה מחנך וחוקר דגול, אמרה בהתרגשות שאביה היה מתגאה מאוד שמוסד אקדמי מוערך כמו האוניברסיטה העברית מכבד אותה בתואר דוקטור של כבוד. 
 
סטרייסנד הוסיפה כי שמחה לגלות שבטקס להענקת תארי דוקטור באוניברסיטה העברית שנערך בתחילת השבוע, יותר נשים קיבלו תואר דוקטור מאשר גברים וציינה כי מדובר בהישג מדהים בעיניה וכי "דברים גדולים יכולים לקרות כשנותנים לנשים קול". סטרייסנד יצאה נגד גילויי הדרת הנשים בישראל ואמרה "ישראל, בדומה לארה"ב, מנסה לזרוח כמגדלור של תקווה, ולכן מדכא לקרוא על נשים בישראל שנאלצות לשבת בחלק האחורי של האוטובוס או לשמוע שזורקים על נשות הכותל כיסאות ברזל בזמן שהן מנסות באופן שליו וחוקי להתפלל או שמחרימים שירת נשים מטקסים". 
 
סטרייסנד סיפרה כי אחד הדברים שהיא מעריצה באוניברסיטה העברית הוא שלומדים בה יחדיו נשים לצד גברים, יהודים לצד ערבים, נוצרים לצד מוסלמים, ילידי הארץ לצד עולים, וחולמים במשותף על חיים טובים ומלאי משמעות, והביעה תקווה כי העולם כולו יהיה דומה יותר למסדרונות האוניברסיטה העברית.
 
זהו לא ביקורה הראשון של סטרייסנד באוניברסיטה העברית. בשנת 1984 הגיעה סטרייסנד לאוניברסיטה על מנת להשתתף בחנוכת בניין למדעי היהדות על שם עמנואל סטרייסנד המנציח את זכר אביה. באותה שנה הוענק לסטרייסנד אות הר הצופים מטעם אגודת שוחרי המטעם השונים שמארגנת האגודה מעת.  
 
עם תום הטקס הצטרפה סטרייסנד לשירת התקווה והפגינה בקיאות מלאה במילות ההמנון. לאחר האירוע קיימה סטרייסנד סיור בקמפוס האוניברסיטה וביקרה בבניין על שם אביה. לאחר מכן קיימה מפגש עם מספר חוקרות וסטודנטיות מהאוניברסיטה וערכה עמן שיחה בנושא מעמד האישה.
 
תמונה: באדיבות דוברות האוניברסיטה העברית

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה