תכנית הצהרונים המסובסדים בגני הילדים בעיר תמשיך גם בשנת תשע"ד



בשורה למשפחות הצעירות בעיר: עיריית ירושלים הודיעה על המשך הפעלת תכנית הצהרונים המסובסדים בגני הילדים, גם בשנת הלימודים תשע"ד

הצהרונים בגני הילדים ימשיכו לפעול גם בשנת הלימודים שתפתח בעוד חודש. מחירם ימשיך להיות מסובסד, וכן יינתנו הנחות להורים עובדים, והנחות נוספות על פי מצב סוציו אקונומי. הצהרונים צפויים לפעול גם בימי חופשת חגים.
עלות הצהרונים המסובסדים תהיה נמוכה משמעותית מהצהרונים הפרטיים אליהם שילמו ההורים בעבר כ-850 ₪ בממוצע, והיא תעמוד על:315 ₪ לחודש להורים עובדים בעלי כושר השתכרות נמוך.395 ₪ לחודש להורים עובדים.495 ₪ לחודש להורים שאינם עובדים. שעות הפעילות בגנים יהיו: 14:00-16:30 ובכל צהרון ילמדו בממוצע  26 תלמידים.הצהרונים יפעלו במשך 10 חודשים ויכללו בתוכם גם פעילות רגילה ב-15 ימי החופשות להורים לאורך השנה, ללא תוספת תשלום.פירוט ימי החופשה בהם יתקיים צהרון מופיע באתר העירוני (מדובר בימי חופשה מלימודים ע"פ לוח חופשות משרד החינוך ).הרישום לצהרונים יחל ביום ראשון 4.8.13 ויסתיים ב- 17.8.13. לא תינתן אפשרות לרישום מאוחר. הישג נוסף שהושג הוא שכר עובדות הצהרונים, עוד נמסר מעיריית ירושלים כי  שכר הסייעות יהיה חודשי ולא שעתי. 
ראש העירייה, ניר ברקת, המחזיק גם בתיק החנוך אמר כי:" הנחישות שלנו למנוע את גזירות ביטול הצהרונים הוכיחה את עצמה. זוהי בשורה גדולה למשפחות הצעירות שחשובות כל כך לעיר".

רחל עזריה (ירושלמים): "אנחנו שמחים להיווכח ששיתוף הפעולה המיוחד שיצרנו בסיעת ירושלמים, בין ההורים לעובדות הצהרונים וכח לעובדים, נושא פרי ומצליח לשמור ולחזק את הצהרונים בעיר. ההסכם לא מושלם ועוד יש מה לשפר, אבל השיח שיצרנו של אמון ושיתוף פעולה בין הורים, עובדי הוראה, והעירייה היא הדרך הנכונה לבניית מערכת חינוך טובה ואיכותית בירושלים."
המימון הממשלתי המשותף של משרד החינוך ומשרד האוצר שיועבר לעירייה לטובת התכנית מאפשר לעירייה לפתוח צהרונים במעל ל- 300  גני ילדים בעיר. לאור זאת העירייה תפתח צהרונים נוספים בגנים בהן אין כיום מסגרות יום לימודים ארוך מסוג כלשהו (ציל"ה, יוח"א או מיל"ת) כאשר ניתנת עדיפות לגנים בשכונות בדירוג סוציו אקונומי נמוך.
 
תמונה: flash 90

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה