מאסר בפועל נגזר על שני אוהדי בית"ר שהודו בהצתת משרדי בית"ר בבית וגן



שופט בית המשפט המחוזי בירושלים משה יועד הכהן גזר עונשי מאסר בפועל על שני אוהדי בית"ר ירושלים שהציתו את משרדי המועדון בתחילת השנה

בית משפט המחוזי בירושלים גזר את עונשם של אביתר יוסף בן 21 ממושב רווחה ומתן נבון בן 23 מקרית גת ושלח אותם לחודשי מאסר בכלא.
 

על פי כתב האישום "הנסיבות שהביאו לביצוע העבירה הן התקוממות של אוהדי ביתר בעקבות הבאתם של השחקנים מצ'צ'ניה. הנאשמים ביקשו להביע את מחאתם על התנהלות הנהלת המועדון ולכן החליטו לבצע את ההצתה של משרדי ההנהלה. השתלשלות המעשה מלמדת לדבריו על כך שאין המדובר במעשה של רגע, אלא במעשה מתוכנן".
 

השניים הודו בהצתת המועדון במחאה על הבאת שני שחקני חיזוק מוסלמים מצ'צ'ניה בתחילת השנה.

על אביתר יוסף נגזרו 15 חודשי מאסר בפועל, כן הופעל עונש מאסר על תנאי שהושט עליו בבית המשפט בבאר שבע בן 12 חודשי מאסר, כך שבסך הכל הוא ירצה 22 חודשי מאסר בפועל. על יוסף נגזרו גם 8 חודשי מאסר על תנאי.
 
על מתן נבון נגזרו 10 חודשי מאסר בפועל, 6 חודשי מאסר על תנאי ורכבו יחולט.
 
במסגרת הדיון בבית המשפט נאמר כי "תופעת האלימות בקרב אוהדי ספורט, בין אם בתחומי מגרשי הספורט ובין אם מחוצה להם מתפשטת כאש בשדה קוצים בקרבנו. חדשות לבקרים אנו שומעים על מקרי פשיעה כאלו ואחרים הנובעים מהרצון "להאדיר" את שמה של קבוצה מסוימת על ידי פגיעה בקבוצה אחרת או אף בקבוצה האהודה. לא רק שאין פעולות אלו משיגות את התוצאה הנחשקת אלא הן פוגעות בקבוצה ובענף הספורט כולו. תופעות אלו עומדות בניגוד חריף למהות של הפעילות הספורטיבית".
 
עוד קבע השופט כי "אין המדובר במעשה רגעי אלא באירוע מתוכנן שבמסגרתו היו "תחנות עצירה" שבמהלך כל אחת מהן יכלו הנאשמים לשקול את מעשיהם ולהימלך בדעתם".

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה