אלפי פליטים הפגינו בגן הורדים: "אנחנו פליטים לא מסתננים"



היום (יום ד') אלפי מבקשי מקלט הפגינו בגן הורדים בירושלים, "אנחנו לא צריכים כלא". יו"ר הכנסת מנע כניסה של כמה מהם למשכן הכנסת לבקשת חברת הכנסת מירי רגב

המסתננים הודיעו בפומבי שהם רוצים דיאלוג ישיר ופתוח עם הממשלה וקראו לממשלה לשבת איתם ולדבר על פתרונות אפשריים "שייקחו בחשבון גם את האינטרסים של ישראל וגם את הצרכים והזכויות שלנו, מבקשי המקלט בישראל". 
בשעה זו. בגן הורדים בירושלים

חברי הכנסת מיכל רוזין ודב חנין ביקשו להכניס כמה מהם אך יו"ר הכנסת סרב לבקשה. יולי אדלשטיין אמר כי יש חשש כי כניסתם למשכן עלולה לגרום לפרובוקציה . בכך נענה יו"ר הכנסת לבקשתה של חה"כ מירי רגב ולאלימות.לפגישה בתוך משכן הכנסת הפליטים הגיעו על מנת למסור את דרישותיהם לראש הממשלה דרך מכתב שיעבור לחברי כנסת שיגיעו לעצרת בגן הורדים. 

במכתב הם דורשים סוף למעצרים של מבקשי המקלט ברחובות "ושיחרור אחינו שבכלא סהרונים ובמתקן חולות שבנגב. אנחנו גם נדרוש שממשלת ישראל תתחיל לבחון את בקשות המקלט שלנו בצורה שקופה והוגנת לפי סטנדרטים בינלאומיים". 
הסופר דוד גרוסמן הגיע גם הוא לתמוך במסתננים ואמר "אני מסתכל עליכם ואני מתבייש". המפגינים נשאו שלטים ועליהם הכתובות "אנחנו פליטים" ו"אנחנו לא צריכים כלא", במקביל  119 מבקשי המקלט הכלואים בסהרונים ממשיכים בשביתת הרעב.
  
    
התמונה האחרונה: צילום אווירי של המשטרה.

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה