80% מהתיירים המגיעים לישראל מבקרים בירושלים

$(function(){setImageBanner('fbf1a490-c1c1-4fe5-9dd7-fa1b99ea6d9f','/dyncontent/2024/5/16/de611772-3273-4edb-b531-92ba1ef62b5e.jpg',17903,'מכללה למנהל אייטם כתבה ירושלים',525,78,false,42911,'Image','');})

כשלושה מיליון תיירים באו לירושלים בשנה שעברה . הרשות לפיתוח ירושלים חושפת מגמה חדשה ושינוי תפיסתי בקרב הישראלים; בשנים האחרונות, התייר הישראלי גילה את ירושלים מחדש כיעד לחופשה ולא רק כעיר לערוך בה ביקורי יום

נתונים שנאספו  על ידי הרשות מראים כי בשנים 2012 ו-2013 חל גידול של 11 % בכל שנה במספר התיירים הישראלים אשר לנים בירושלים (יותר מבכל עיר אחרת בישראל). בשנת 2013 לנו בירושלים 837,000 תיירים ישראלים. 

מספר מבקרי היום בירושלים (ללא לינה) אינו ידוע, אולם יש להניח כי מדובר במספר הגדול פי כמה ממספר התיירים הישראלים אשר לנים בעיר, וכי ירושלים נמצאת במגמת עלייה כיעד מועדף לחופשה תיירותית-תרבותית עבור המשפחה הישראלית.

גם בגזרה הבינלאומית ירושלים מככבת כאחד מהיעדים האטרקטיביים בעולם; בשנת 2013  הגיעו 2.832 מיליון תיירים לירושלים, 80% מסך הנכנסים לישראל. עוד עולה כי 30% מהתיירים המגיעים לישראל מגיעים מגרמניה, רוסיה ואיטליה וכי תייר ממוצע מבלה בירושלים מינימום 3 לילות.

ירושלים הפכה להיות יעד תיירותי עולה ומומלץ בכל פורום תיירותי בינלאומי קיים. בשנת 2013 נבחרה ירושלים על ידי הטלגרף', העיתון הבריטי היוקרתי ו'הדה בילד', העיתון הנפוץ ביותר בגרמניה,  כאחד מתוך ארבעת המקומות המעניינים, המבטיחים, והטרנדיים לחופשה. גם ה-"Trip Advisor”,
התנ"ך של אתרי התיירות בעולם, בחר את ירושלים במקום הרביעי בין עשרת המקומות המבטיחים לחופשה בעולם.  

 

תחום תיירות נוסף אשר מתפתח בירושלים הוא הכנסים: אם בשנת 2010 השתתפו בכנסים בינלאומיים הרי שבשנת הרי שבשנת  2013כבר השתתפו כ 17,750- איש, גידול של 465%  ומתוכם כ 9,600- משתתפים מחו”ל. הכנסות בתי המלון בעיר מלינות תיירים בכנסים בינלאומיים בשנת  2013עמדו על כ 15- מיליון שקלים. גם בכנסים המקומיים ישנה מגמת גידול מתמשכת. 
בשנת 2010 השתתפומ בכנסים מקומיים בירושלים כ-4,900 איש לעומת 14,500 איש בשנת 2013. 

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים מסבירה כי "ב-5 שנים אנחנו מובילים בעזרת ראש עיריית ירושלים והמשרד לענייני ירושלים, אסטרטגיה תיירותית הכוללת התמקדות בתייר העצמאי, פיתוח מערכי מידע נגישים ומיצוב העיר ירושלים כיעד תיירותי מוביל. 
בנוסף, מתמקדת הרשות גם בפיתוח מוצרים תיירותיים עבור התייר הישראלי המושתתים על אירועי  תרבות וחבילות לינה איכותיות. כל אלו כאמור, הביאו לגידול בכמות התיירים בעיר, מהארץ ומחו"ל, במספר הלינות, בכמות האירועים התרבותיים, בעלייה בהכנסות ממסחר בחיבור מחודש בין הקהל הישראלי לירושלים וכן בחשיפה מיתוגית חדשה שלירושלים לעולם כולו". 

דביר כהנא מנכ"ל המשרד לענייני ירושלים והתפוצות: "המשרד  לירושלים והתפוצות הציב את קידום התיירות בירושלים כיעד מרכזי לפיתוח העיר, שהינה משאב תיירותי ראשון במעלה ואבן שואבת למרבית התיירים בארץ. אנו שואפים לראות את ירושלים, כבירת תיירות עולמית. לשם השגת יעד זה, מקדם המשרד, יחד עם שותפים נוספים, תכנון אסטרטגי לתיירות בירושלים במטרה להפוך את ירושלים ליעד ביקור לעשרות מילוני מבקרים בשנים הקרובות"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה