נעצרו שישה יהודים בחשד לרצח הנער מוחמד אבו חדיר משועפט



בפעולות חקירה של מודיעין ימ"ר ירושלים בשיתוף שב"כ, נעצרו לפנות בוקר שישה חשודים יהודים שמעורבים בחטיפה וברצח של הנער משועפט. החשודים נמצאים בחקירה. מוקדם יותר שוחרר בן דודו של הנער אשר נעצר בחשד ליידוי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה ופגיעה בשוטר

התפתחות בפרשה של הנער שנחטף ונרצח משעפט. המשטרה פירסמה היום (א') כי נעצרו מספר חשודים.ששת  החשודים הם  יהודים  מירושלים, בית שמש והתנחלות אדם מצפון לבירה שנעצרו הלילה בחשד לרצח בירושלים ביום רביעי האחרון. בתחילת החקירה המשטרה בחנה מספר כיווני חקירה גם פלילי וגם לאומני, אך כעת במשטרה גוברת ההערכה שהרצח נעשה על רקע לאומני. בשעה זו לא ברור האם הם משתייכים  לארגון כל שהוא. במשטרה חושדים ששלושה מהחשודים ניסו יום קודם לחטוף ילד קטן מאותו מקום אך ללא הצלחה. מה שהקל על המשטרה זה צילום המכונית שבה השתמשו השישה.

 

הארוע התרחש ביום רביעי האחרון כשלפנות בוקר התגלתה הגופה ביער ירושלים. מוקדם יותר התקבל דיווח במשטרה על אדם שהועלה בכוח לכלי רכב באזור השכונות בית חנינא ושועפאט בצפון ירושלים, וכן דיווח על נעדר. עם קבלת הפרטים, החלה המשטרה בסריקות והקימה מחסומים. מאוחר יותר נמצאה הגופה כאמור  ביער ירושלים.

מרגע מציאת הגופה הבירה סוערת  והחלו התפרעויות והפרות סדר אשר נמשכות מספר ימים בשכונות מזרח העיר.

במשטרה חוששים ממהומות בעקבות החשיפה. נציין שעד לשעה זו לא פירסמה המשטרה שום הודעה רשמית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם חוסין אבו חדיר, אביו של מוחמד אבו חדיר שנרצח בשבוע שעבר.  ראש הממשלה נתניהו אמר: " אני מבקש להביע את הזעזוע שלי ושל אזרחי ישראל מהרצח המתועב של הבן שלך. פעלנו מיד לאתר את הרוצחים, הם יגיעו למשפט וימוצה איתם הדין. אנו שוללים כל התנהגות אכזרית, ורצח הבן שלך הוא מתועב ואינו יכול להיות מקובל על שום בן אנוש".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ערך שיחת טלפון משותפת עם דודו של נפתלי פרנקל ואביו של מוחמד אבו-חדיר. שיחת הטלפון התקיימה במהלך ביקור תנחומים שערך ברקת בנוף איילון, באלעד ובטלמון, לחיזוק שלוש המשפחות שבניהן נחטפו ונרצחו. ברקת אמר למשפחות כי "התנהלותן היא סמל של ממלכתיות ואצילות".

במהלך הביקור בבית משפחת פרנקל התקיימה שיחה בין ברקת לחוסיין, אביו של הנער מוחמד אבו-חדיר, וברקת הביע בה את השתתפותו בצער המשפחה וחזר וגינה בשם תושבי ירושלים את המעשה החמור והברברי של רציחת בנו. ברקת ציין כי "חשוב למצות את הדין עם הרוצחים במהרה ולהחזיר את הרוגע לשכונה ולירושלים". בסיום השיחה הציע ברקת לחוסיין ולפרנקל לשוחח זה עם, השניים נענו להצעתו וניחמו זה את זה.

פרנקל הביע בפני אביו של אבו-חדיר את צערו את הרצח ואמר לו ש"כמי שאיבדו בן צעיר משפחתנו מבינה את גודל האובדן והקושי ואנחנו מביעים את התנגדותנו המוחלטת לכל מעשה של אלימות בין אם ע"י יהודים או ע"י ערבים". פרנקל הזכיר לחוסיין כי "מיד כשנודע דבר הרצח, המשפחה ביקשה להודיע כי היא מגנה כל אלימות וביטוי של נקמה על רצח הנערים".

 


תמונה: flash 90


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה